فضای مجازی به بازار جهت می‌ دهد

طلسم شکنی نقره پس از 7 سال /طلا و بیت کوین در حاشیه

کدخبر: ۳۹۰۱۴۱
نخستین روز معاملات میلادی، نقره بیش از بقیه مورد توجه قرار گرفت و افزایش زیادی را تجربه کرد. قیمت نقره رکورد هفت ساله را شکست. طلا و بیت کوین فعلا در حاشیه هستند.
طلسم شکنی نقره پس از 7 سال /طلا و بیت کوین در حاشیه

براساس گزارش اقتصادنیوز، در روزی که گذشت نقره تمام توجه ها را به خود جلب کرد. به نظر می رسد نقش رسانه‌های اجتماعی تاثیر به‌سزایی بر روی نحوه سرمایه گذاری فعالان بازار گذاشته است. هشتگ ها  و کامنت های افراد در رسانه های اجتماعی بر روی موج سرمایه گذاری ها تاثیر زیادی داشته است.

بر اساس گزارش سی ان بی سی، صبح روز دوشنبه قیمت نقره با افزایش بالایی روبرو شد. قیمت نقره همزمان با انتشار پیام هایی در اپلیکیشن اینترنتی سایت «ردیت» که کاربران را به خرید این فلز ترغیب کرد، روند افزایشی پیدا کرد.

بیشترین افزایش پس از 7 سال

هر اونس نقره در معاملات آتی با 7.7 درصد افزایش به 28.98 دلار رسید. اگر قیمت این فلز کمی بیش از 8 درصد افزایش یابد ، این بزرگترین افزایش یک روزه نقره  از زمان افزایش 13 درصدی در مارس (فروردین) سال 2009 است.

در اوایل روز گذشته هر اونس نقره در معاملات نقدی نیز 11 درصد افزایش یافت و 30.35 دلار  معامله شد که بالاترین سطح نسبت به 15 فوریه(بهمن) 2013 بوده است. با اتفاق دیروز رکورد هفت ساله در این بازار جابجا شد

اواخر هفته گذشته افزایش سود گسترده در سهام نقره این بازار رو به رو شد. iShares Silver Trust (صندوق سرمایه‌گذاری نقره آی‌شیر)، که به تسهیل معاملات سرمایه گذاران خرده فروش کمک می کند و به دنبال ردیابی قیمت نقره است ، پس از 6٪  افزایش در هفته گذشته ، روز دوشنبه 7.1% دیگر نیز افزایش یافت.

 

silver

طلا در سایه نقره

بر اساس گزارش کیتکو، معامله گران خرده فروش، از طریق شبکه های گفت و گوی رسانه های اجتماعی ، در حال جهت دهی به بازار هستند ، به این معنی که می خواهند تاجران کوتاه مدت بازار نقره را مجبور به تسلیم کنند. در حال حاضر طلا پیرو نقره حرکت می کند و در میان بازار سهام ایالات متحده که اخیراً متلاطم است ، کمی تقاضای امن نیز دارد. آخرین قیمت معاملات آتی طلای آوریل (اردیبهشت) با 13.90 دلار افزایش به 1864.10 دلار رسید.

در حال حاضر قیمت هر اونس طلای نقدی ۱۸۶۰ دلار است که نسبت به ۳۰ روز گذشته ۳۷ دلار کاهش را نشان می دهد.

بر أساس سایت اینوستینگ، در حال حاضر سرمایه گذاران در حال فروش این فلز گرانبها است و این سایت پیشنهاد می‌کند که طلا را بفروشند.

طلا

افزایش قیمت نفت در بازار جهانی

 قیمت نفت خام در روز دوشنبه ، با توجه به احساسات کاملاً مطلوب نسبت به دارایی های ریسک پذیر ، افزایش پیدا کرد. همچنین بازار از سوی سازمان کشورهای صادر کننده نفت و متحدانش بررسی منظم تولید ماهانه بازار جهانی را شاهد خواهند بود.

معاملات آتی نفت خام ایالات متحده با 1.4 درصد افزایش به 52 دلار و 95 سنت در هر بشکه رسید ، در حالی که معاملات آتی نفت برنت با رشد 1.6 درصدی به 55 دلار و 94 سنت رسید.

در همین حال ، قیمت بنزین RBOB Futures در ایالات متحده به 1.5733 دلار در هر گالن رسید.

بازار ایالات متحده کاهش میزان مصرف را در شمال شرق شاهد بود در حالی که طوفان برفی بزرگی به شهر نیویورک و مناطق اطراف آن وارد شده است، این اتفاق موجب شد بیشتر اتومبیل های منطقه به طور موقت از جاده خارج شوند.

بیت کوین در سایه

در روزی که گذشت ارزش بیت کوین ۴.۱ درصد افزایش یافت و به قیمت ۳۳ هزار و ۹۹۵ دلار رسید. به نظر می رسد فعلا توجه ها به سوی نقره تغییر کرده و مانند چند روز گذشته بیت کوین نقش اصلی بازار نیست.

coindesk-BTC-chart-2021-02-01

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید