چین به دنبال اتحاد با سوئیفت علیه دلار

کدخبر: ۳۹۱۱۱۷
بانک مرکزی چین توافق کرده است تا با سوئیفت در راستای بین المللی کردن استفاده از یوآن و توسعه یک ارز دیجیتال چینی همکاری کند.
چین به دنبال اتحاد با سوئیفت علیه دلار

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس و به نقل از راشا تودی، بانک مرکزی چین توافق کرده است تا با موسسه سوئیفت به عنوان بخشی از تلاش خود در راستای گسترش استفاده از یوآن در حوزه بین الملل و ایجاد یک ارز دیجیتال چینی همکاری کند.

در همین راستا یک موسسه جدید به نام موسسه خدمات اطلاعات تراکنش‌های مالی با سرمایه اولیه 12 میلیون دلار در پکن در روز 16 ژانویه راه‌اندازی شده است. سوئیفت 55 درصد سهام این موسسه جدید را در اختیار داشته و مرکز کلیرینگ ملی چین هم که زیر مجموعه بانک مرکزی این کشور به شمار می‌رود 34 درصد سهام آن را در اختیار دارد.

سوئیفت به روزنامه ساوث چاینا مورنینگ پست گفته که به عنوان یک موسسه بی طرف بین المللی همواره در راستای منافع اعضای خود قدم برداشته است. 

این موسسه تاکید کرده که ما بیش از 30 سال است که بخشی از بازار مالی چین هستیم و همان گونه که در تمام حوزه‌های فعالیت خود عمل کرده‌ایم، همواره تلاش کردیم تا تغییرات لازم در راستای تطابق با نیازهای قانونی را مدنظر قرار دهیم. 

این موسسه مشترک شکل‌گرفته بین بانک مرکزی چین و سوئیفت به خاطر تهدیدهای آمریکا تشکیل شده است؛ چراکه واشنگتن بارها گفته که ممکن است دسترسی نظام مالی چین یا هنگ کنگ را به شبکه سوئیفت قطع کند. از طرف دیگر بسیاری از مقررات دولتی و سازمان‌های چینی به دنبال کاهش وابستگی این کشور به دلار از طریق بالا بردن استفاده از یوآن در حوزه بین الملل هستند. 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید