افزایش قیمت طلا و نفت

سه دلیل برای پایان مهمانی بیت کوین/ دلار، قیمت طلا را بالا برد

کدخبر: ۳۹۲۰۹۸
در روزی که گذشت بیت کوین روند کاهشی به خود گرفت و از کانال ۵۰ هزار دلار دور شد.
سه دلیل برای پایان مهمانی بیت کوین/ دلار، قیمت طلا را بالا برد

بر اساس گزارش اقتصادنیوز، دیروز طلا روند افزایشی به خود گرفت دلیل افزایش قیمت طلا در بازار جهانی تضعیف شاخص دلار بود . یکی از دلایلی که باعث شد دلار روند کاهشی به خود بگیرد، افزایش انتظار برای محرک های مالی در آمریکا بوده است. این محرک ها اگر تصویب شود می تواند عرضه دلار در اقتصاد آمریکا را بالا ببرد طبیعتا وقتی عرضه دلار بالا رود ارزش ان پایین خواهد آمد.

براساس گزارش کتیکو، بازار طلا برخی از دستاوردهای خود را حفظ کرده است زیرا در زیر مقاومت بحرانی حدود 1850 دلار در هر اونس باقی مانده است و واکنش کمی به آخرین اظهارات جروم پاول رئیس فدرال رزرو داشته است.

روز چهارشنبه ، پاول در یک سخنرانی در کلوپ اقتصادی نیویورک ، مسائل ادامه دار در بازار کار ایالات متحده را برجسته کرد زیرا اقتصاد ایالات متحده همچنان اثرات مخرب همه گیری COVID-19 را احساس می کند.

پاول خاطرنشان کرد که در آخرین داده های استخدام از ژانویه(دی) ، بیش از 10 میلیون نفر در مقایسه با فوریه(بهمن) 2020 هنوز بیکار هستند.

در حال حاضر قیمت هر اونس طلا به هزار و ۸۴۲ دلار رسید که نشان از ۴ دلار و ۵۰ سنت یا ۰.۲۵ درصد است. البته نسبت به ۳۰ روز گذشته ۱.۱۰ دلار یا ۰.۰۶ درصد کاهش داشته است. بر اساس گزارش سایت اینوستینگ، در حال حاضر سرمایه گذاران فروش طلا را در نظر دارند.

gold

تاثیر نرخ بیکاری

اگرچه نرخ بیکاری ایالات متحده ماه گذشته   از بالای 14 درصد به 6.3 درصد کاهش یافته است ، پاول خاطرنشان کرد که این آمار تأثیر کاملی را که همه گیری همه گیر بر کارگران آمریکایی گذاشته است ، به دست نمی دهد.

کارشناسان هم اعتقاد دارند که ایالات متحده هنوز از یک بازار کار قوی فاصله دارد ، آنها با صبر و حوصله سازگار خواهند بود ، و تا زمانی که پیشرفت قابل توجهی بیشتر دیده نشود ، باقی خواهد ماند.

عدم اطمینان بازار کار حتی در صورت بازگشت کارمندان به دفتر نیز همچنان بالا خواهد بود. بازگشت به حداکثر اشتغال احتمالاً بسیار دورتر است زیرا بسیاری از مشاغل بر روی اتوماسیون و کار با نیروی کار کمتر تمرکز دارند. و در بلند مدت برای قیمت طلا بسیار مثبت خواهد بود.

LYNXNPEB730HT_L

افزایش قیمت نفت

براساس گزارش مارکت واچ، نفت قیمت خام پس از آنکه گزارش موجودی نفت موسسه انرژی آمریکا بسیار بیشتر از حد انتظار افزایش ذخیره داد و همچنان که دلار برای چهارمین روز متوالی روند نزولی ماند ، افزایش یافت. اگر منابع جهانی به روند کاهشی خود ادامه دهند ، بازار انرژی فشارهای خود را ادامه خواهد داد. ذخایر نفت خام آمریکا در هفته گذشته 6.6 میلیون بشکه کاهش یافت ، بسیار بیشتر از برآورد کاهش 3.5 میلیون بشکه در روز بوده است.

گزارش EIA به طور کامل صعودی نبود زیرا صادرات تقریباً 25٪ کاهش یافت و به پایین ترین سطح در هفته ها رسید و تقاضای بنزین زیر 8 میلیون بشکه بود زیرا هوای زمستان بسیاری از آمریکایی ها را از جاده دور کرد.

در حال حاضر قیمت هر بشکه نفت خام برنت با افزایش کمتر از نیم درصد به ۶۱ دلار و ۲۵ سنت رسید. وست تگزاس اینترمدییت نیز با افزایش ۰.۲۲ درصد به ۵۸ دلار و ۴۹ سنت رسید.

سه دلیل هشدار برای بیت کوین

 

مهمانی بیت کوین اکنون به پایان رسیده است. پس از تایید لیست حمایت افراد مشهور بیت کوین ، به نظر می رسد که حرکت سرسام آور و رو به بالایی شکل بگیرد.  ارزهای رمزنگاری شده از جانب معاون فرماندار بانک کانادا ، لین مورد بررسی قرار گرفت ، او که جهش اخیر ارزهای رمزپایه را "شیدایی سوداگرانه" خواند. بی اعتنایی به رمزنگاری از سوی بانک های مرکزی و دولت ها فقط زمانی افزایش می یابد که هرکسی برای تولید سکه دیجیتال خود مسابقه دهد. بیت کوین اولین شخص مهمانی بود و به زودی متوقف نخواهد شد. بیت کوین برای عقب نشینی آماده است، اما بعید است که به محبوبیت گسترده و خرید بی امان خرده فروشی پایان دهد.هر بیت کوین با کاهش ۵.۵۵ درصد به ۴۴ هزار و ۷۲۶ دلار رسید و به نظر می رسد پایان مهمانی بیت کوین بوده است.

تصمیم تسلا برای خرید 1.5 میلیارد دلار بیت کوین سیل تقاضا  را برای شرکت های بیشتری باز کرد.و قیمت بیت کوین این هفته بیش از 20 درصد رشد کرده است.

گفته می شود اپل می تواند شرکت بزرگ بعدی برای پذیرش بیت کوین باشد و مدیر مالی توییتر روز چهارشنبه به CNBC گفت که این شرکت نیز می تواند بیت کوین بخرد.

اما بزرگترین مدیر صندوق ثروت جهان به سرمایه گذاران نسبت به مشاهده تحولات اخیر بیت کوین به عنوان "یک لحظه اصلی" هشدار می دهد. مارک هافله این هشدار را به سه دلیل می دهد

نخست؛رمزنگاری ارز نیست:هافله اعتقاد دارد عملکرد اساسی یک ارز مدرن ذخیره ارزش است؛در مقابل ، کاهش تدریجی عرضه بیت کوین حباب را به یکی از عملکردهای اصلی آن تبدیل کرده است.

وی افزود: "اگر یک شرکت سازنده سهام یورو خود یا هر واحد پول عمده دیگر را افزایش دهد ، شاهد حرکتی به این بزرگی نخواهیم بود که در بیت کوین و از سوی تسلا رخ داد."

دوم؛موانع جریان اصلی :اگرچه تسلا ممکن است از بیت کوین به عنوان مکانیزم پرداخت استفاده کند ، اما این با قیمت گذاری واقعی محصولات در بیت کوین یا حفظ بیت کوین دریافت شده متفاوت است

خطرات نظارتی حل نشده نیز یکی دیگر از مسائل بیت کوین در جریان اصلی است. ماه گذشته ژانت یلن ، خزانه داری آمریکا خواستار تلاش برای "محدود کردن" رمزنگاری ها شد ، تماس هایی که اکنون ممکن است  بیشتر شود زیرا سرمایه گذاران S&P 500 به طور ناخواسته در معرض نوسانات رمزنگاری قرار گرفته اند. همچنین شک وجود دارد که سیستم عامل های بزرگ در داخل اکوسیستم پرداخت داخلی و شبکه های جهانی قوی زیرساخت های خود را به شبکه های رمزنگاری ناپایدار و دارای ریسک بالایی واگذار می کنند.

سوم؛توسعه پایدار و بیت کوین:"استخراج و مدیریت ارزهای دیجتالی می تواند بدون بهبود سطح زندگی در انتشار کربن نقش داشته باشد ، زیرا افراد یا تیم ها از قدرت محاسبه و نرم افزارهای تخصصی برای تولید بیت کوین و اتریوم استفاده می کنند. برآورد می شود بیت کوین به اندازه کل سوئیس از انرژی استفاده می کند.

در همین حال ، یک مطالعه جداگانه از ماه اوت نشان می دهد که مصرف برق بیت کوین دست کم گرفته شده زیرا این شبکه "تقریباً نیمی از میزان مصرف برق فعلی مرکز داده جهانی را نشان می دهد". استفاده مستند آن در پولشویی و فرار مالیاتی پرچم های قرمز بیشتری را مقابل این بیت کوین و ابزارهای مشابه قرار می دهد.

coindesk-BTC-chart-2021-02-11

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید