بازار منتظر شهادت رئیس فدرال رزرو

قیمت طلا در کانال 1800/ماه بدشگون برای بیت‌کوین

کدخبر: ۳۹۴۸۸۱
اقتصادنیوز: قیمت طلا از کف بازگشت اما بیت کوین به سقف خورد. 3 دلیل برای نوسان قیمت بیت کوین مطرح است از جمله رسیدن به ماهی بدشگون.
قیمت طلا در کانال 1800/ماه بدشگون برای بیت‌کوین

به گزارش اقتصادنیوز، قیمت طلا در بازار نقدی با 24 دلار رشد روند نزولی را قطع کرد. قیمت طلا در روز گذشته علاوه بر برگشت از کف کانال قیمتی 1800 دلار را نیز پس گرفت. قیمت طلا در بازار نقدی 1808 بسته شد.

قیمت معاملات آتی طلا نیز پس از رسیدن به پایین‌ترین سطح در هشت ماه گذشته از جمعه دوباره صعود کرد. خریدهای کوتاه‌مدت معامله گران آتی یکی از دلایل افزایش قیمت طلا عنوان شد اما عناصر خارج از بازار امروز نیز به نفع جناح افزایش قیمت در بازار طلا کارکرد ، شاخص دلار آمریکا ضعیف‌تر شد و قیمت نفت خام نیز افت داشت.

افزایش قیمت طلا در حالی رقم خورد که بازده اوراق قرضه 10 ساله در بالاترین سطح در حدود یک سال گذشته  قرار داشت اما باوجود بازدهی بالاتر از 1.3 درصد قیمت طلا به بالای 1800 دلار بازگشت.از دیدگاه برخی تحلیل گران بازار طلا در حال شکست زنجیره ارتباطی خود با نرخ بهره است.

برخی تحلیل‌های فنی می‌گوید نقطه مقاومت بعدی قیمت طلا سطح 1812 دلار و سپس 1820دلار است. در نقطه مقابل نیز کف قیمت 1800 دلار قرار دارد که اگر شکست شود احتمال ریزش قیمت تا 1778 دلار را بالا می‌برد.

بازار طلا امروز منتظر شهادت رئیس فدرال رزرو جی پاول در مورد سیاست پولی ایالات‌متحده در روز سه‌شنبه در کمیته بانکی سنا است.

قیمت طلا

سه دلیل برای نوسان قیمت بیت کوین

هر چه قدر طلا روز خوشی داشت بازار بیت کوین روزی پراسترسی را پشت سر گذاشت، قیمت بیت کوین از سقف 58 هزار تا کانال 40 دلار هزار نوسان کرد. برخی خبر مربوط به جابجایی یک میلیارد دلار بیت کوین بود. این مبلغ طی چندین تراکنش مختلف انجام‌شده است به مقاصدی نامعلوم منتقل‌شده است و همچنین هویت معامله‌گران نیز مشخص نیست.

کارشناس جی پی مورگان اعتقاد دارد بیت کوین می‌تواند با شوک نقدینگی روبرو شود و نوشته است: نقدینگی بیت کوین روبه‌زوال است. درنتیجه ، فروش نسبتاً کم می‌تواند تأثیرات عمده‌ای بر قیمت سکه داشته باشد درواقع حتی جریان‌های کوچک نیز می‌توانند تأثیر زیادی در قیمت داشته باشند. بنابراین از دید این گروه جابجایی ناشناس بیت کوین می‌تواند اثر بزرگ بر بازار داشته باشد.

 اما برخی دیگر اعتقاد داشتند که این نزول یک اصلاح فنی بوده است. از دید تحلیل گران فنی کمتر از یک هفته دیگر به آغاز ماه مارس میلادی است. ماه مارس به‌طور سنتی ماه بدی برای قیمت  بیت کوین ماه بدی بوده است و این می‌تواند در مورد روند صعودی فعلی بازار رمزنگاری اثر داشته باشد.

اما ویل هابز ، مدیر ارشد یک شرکت سرمایه‌گذاری معتبر ، به اینسایدر گفت که به دلیل نوسانات وحشیانه آن ، از ارز رمزنگاری‌شده دور می‌شود دیدگاهی که بسیاری از مدیران پول در آن اشتراک دارند. درواقع برخی دیگر تصور می‌کنند بیت کوین به نقطه حباب رسیده و به همین دلیل در حال فاصله گرفتن از آن هستند.

Capture

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید