اولین هفته اسفند، بورس، طلا و ارز نزولی شدند

ضرر سرمایه گذاران تمام بازارها + نمودار

کدخبر: ۳۹۵۶۸۵
اقتصادنیوز: در اولین هفته اسفندماه 1399،‌ بازارهای دلار،‌ سکه، طلا و سهام روند نزولی را تجربه و سرمایه گذاران خود را دچار ضرر کردند؛ بیشترین ضرر در هفته ای که گذشت، نصیب بازیگران سکه شد؛ ربع سکه حدود 4.6 درصد از ارزش خود را از دست داد و سکه امامی افت 4.3 درصدی را به ثبت رساند. کمترین افت در میان بازارهای مختلف نیز برای دلار به ثبت رسید که کمی بیش از 2 درصد افت قیمت را تجربه کرد.
ضرر سرمایه گذاران تمام بازارها + نمودار

به گزارش اقتصادنیوز به گفته فعالان، بخشی از افت قیمتی بازارهای سکه و دلار ناشی از اخبار مثبتی بود که در ابتدای هفته منتشر شد. توافق با آژانس بین المللی انرژی اتمی و بالا رفتن احتمال آزادسازی منابع ارزی ایران از کشورهای کره جنوبی و ژاپن موجب شد که عده زیادی در بازارهای ارز و سکه فروشنده شوند. در کنار دلار و سکه، معامله گران طلا نیز عمدتا در موقعیت فروش قرار داشتند و تحت تاثیر این مساله، طلای 18 عیار نیز بیش از 3 درصد افت قیمت را به ثبت رساند. در بازار سهام نیز کاهش انتظارات تورمی و نااطمینانی سرمایه گذاران برای برگشت به بازار دو عاملی بودند که از افت شاخص کل حمایت کردند. شاخص کل بورس در هفته گذشته 2.6 درصد افت قیمت را به ثبت رساند.

ورود خریداران به بازار

در حالی که از ابتدای هفته بازارها تحت فشار فروش بودند، از اواخر هفته روند جدیدی در معاملات آغاز شد. طی این روند، سکه به کانال 11 میلیون تومانی بازگشت و دلار وارد کانال 25 هزار تومانی شد. به گفته فعالان، معامله گران تصور می کردند، مذاکره بین ایران و آمریکا برای کاهش تنش ها در همین سال 99 صورت بگیرد؛ با این حال، نشانه ای مبنی بر این اتفاق مشاهده نکردند، در نتیجه چشم انداز برداشته شدن تحریم ها کمی برای آن ها دورتر شد؛ این موضوع موجب شد که موج جدیدی از خریداران به بازار ارز و سکه وارد شوند.

 حمله آمریکا به سوریه یکی از عواملی است که میتواند انتظارات افزایشی معامله گران را بیشتر کند. با این حال، به نظر می رسد بازارساز نیز به راحتی اجازه نخواهد داد که دلار به سوی کانال 26 هزار تومانی حرکت کند. سکه نیز تحت فشار اونس طلا خواهد بود که در انتهای هفته عمدتا در مسیر نزولی قرار داشت. در صورتی که دلار افزایش قیمت را تجربه کند، سکه می تواند نزول بهای طلا را نادیده بگیرد.

  • بازدهی بازارها هفته اول اسفند 1399
  • بازدهی بازارها هفته اول اسفند 1399
  • بازدهی بازارها هفته اول اسفند 1399
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید