خبر بد برای خریداران بیت کوین در ایران

کدخبر: ۳۹۶۹۸۶
اقتصاد نیوز:شاپرک در نامه ای به شرکت های پرداخت یار دستور داد دسترسی وب سایتی هایی که خرید و فروش ارز دیجتال می کنند قطع شود.
خبر بد برای خریداران بیت کوین در ایران

خدمات پرداخت شاپرک به شرکت‌های پرداخت‌یار دستور داده است که نسبت به قطع خدمات پرداخت الکترونیک به وب‌سایت‌های ارائه‌دهنده خدمات خریدوفروش ارزهای دیجیتال به‌عنوان یکی از همین کسب‌وکارها یاد کرده است.

پرداخت یار بانک مرکزی شرکت هایی هستند که با شرکت های ارائه دهنده خدمات پرداخت قرارداد می بندد تا امکان استفاده از ابزارهای پذیرش و اتصال به شاپرک به طور غیر مستقیم برای این نهاد فراهم شود.

شاپرک در این نامه با اشاره به قوانین اجرایی برای پرداخت‌یارها می‌نویسد:پرداخت‌یار موظف به فعالیت در چارچوب قوانین جمهوری اسلامی ایران و رعایت الزامات و دستورالعمل‌های وضع‌شده توسط بانک مرکزی است.

شاپرک در این نامه، از خدمات خرید و فروش رمز ارز، VPN و سایت‌های قمار به‌عنوان مصداق‌هایی از خدمات مغایر با قوانین جمهوری اسلامی و الزامات بانک مرکزی یاد می‌کند و هشدار داده است که با متخلفین برخورد خواهد شد.

یک مقام مطلع به اقتصاد نیوز گفت: منظور از قطع خدمات پرداخت‌یاری برای صرافی‌ها به‌معنای قطع کامل خدمات درگاهی و بانکی در صورت انجام چنین مبادلاتی است.

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • اعلام آمار تامین ارز کالاهای اساسی، صنایع و واردات در برابر صادرات از ابتدای سال تاکنون

      اقتصادنیوز: بر اساس بررسی‌ها از ابتدای فروردین سال جاری تا ۲۸ ام مجموعا حدود ۲.۵ میلیارد دلار ارز به گروه‌های مختلف…

    کارگزاری مفید