پیشنهاد برخی معامله گران به آماتورهای بازار

برای خرید دلار عجله نکنید!

کدخبر: ۳۹۷۷۱۹
اقتصادنیوز: حتی اگر روند قیمت دلار افزایشی شد برای خرید دلار عجله نکنید این توصیه حرفه ای های بازار به آماتورها است. در بازار قیمت درهم مهم ترین علامت به معامله گران بازار ارز است. اگر قیمت حواله درهم نزولی باشد دلار به زیر سطح 24 هزار و 500 تومان می رسد.
برای خرید دلار عجله نکنید!

به گزارش اقتصادنیوز، برخی معامله گران ارزی از احتمال پایان موج نزولی دلار خبر می دهند؛ با این حال، این دسته از معامله گران به  بازیگران تازه وارد در کانال های اطلاع رسانی عموما پیشنهاد می دهند که برای خرید دلار عجله نکنند. به بیان دیگر، شماری از بازیگران باتجربه بازار باور دارند، دلار طی روزهای آتی به جاده صعودی بازخواهد گشت، ولی هم چنان احتمال افت بیشتر قیمت را منتفی نمی دانند. یکی از تحلیل گران فنی عنوان می کرد، هم چنان ریزموج های نزولی را در چارت های خود مشاهده می کند، ولی احتمال برگشت قیمت را قوی می داند.

یکی از عللی که امید برخی معامله گران برای افزایش قیمت را بالا می برد، انتظار برای افزایش خریدها در روزهای انتهایی سال است. به طور سنتی در روزهای انتهایی سال و حتی در ابتدای سال جدید، عرضه ارز از سوی صرافی های مجاز کاهش پیدا کند. در چنین فضایی، برخی معامله گران می توانند با معاملات اندک کمی قیمت ها را در جهت صعودی قرار دهند.

یکی از معامله گران فنی عنوان می کرد، در هفته‌های پایانی سال احتمال شروع یک موج صعودی برای شروع سال آینده وجود دارد. با این حال، به باور گروهی از فعالان، بازارساز این روزها بیشتر از گذشته در سمت عرضه ارز فعال است و تلاش دارد  که اجازه ندهد قیمت دلار بالای 25 هزار تومان تثبیت شود.نشانه مقابلی که احتمال افزایش دلار در روز جاری را برجسته می کند، صعود این ارز در معاملات پشت خطی است که تا محدوده 24 هزار و 750 تومان رشد کرد.

دلار پشت خطی

نقش درهم در نوسان دلار

به گفته تحلیل گران فنی، ماندن درهم زیر خط 7 هزار تومانی از افت قیمت دلار در بازار داخلی حمایت کرده است. در شرایط  کنونی، اگر بازار درهم برای دقایقی حتی به بالای محدوده 6 هزار و 900 تومانی برود، خریدها با احتیاط در بازار داخلی بیشتر خواهد شد، اما معامله گران بزرگ در انتظار رفتار درهم در آستانه مرز 7 هزار تومانی باقی خواهند ماند. در صورت شکست محدوده 6 هزار و 800 تومانی درهم، احتمال نزول دلار به زیر سطح 24 هزار و 500 تومانی تقویت خواهد شد. سطح 24 هزار و 500 تومانی برای بازار ارز از اهمیت زیادی برخوردار است و شکست آن می تواند موج جدیدی از فروشندگان را روانه بازار کند.  

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید