پیش بینی قیمت طلا و سکه در روزهای پایانی سال

کدخبر: ۳۹۸۸۸۰
در سومین هفته اسفند نرخ ارز و سکه از نوسان بسیار اندکی برخوردار بود و بازار بورس نیز برای مدتی محدود سبز پوش شد اما به روند نزولی خود با شیب ملایم ادامه داد.
پیش بینی قیمت طلا و سکه در روزهای پایانی سال

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،  در سومین هفته اسفند 99 بازار ارز و سکه از تغییران بسیار کمی برخوردار بود به طوری که دلار در کانال 24 هزار تومانی پایدار ماند و سکه نیز در پله 10 میلیون تومانی ایستاد البته بازار سرمایه نیز نسبت به هفته گذشته کمی رشد کرد اما در طول هفته با فراز و فرودهایی همرا ه بود.

نمودار زیر تغییرات شاخص بورس را نشان می دهد.

بازار آرام ارز و طلا در روز های پایانی سال/ تحولات جدید بورس در سال 1400

دلار در کانال ۲۴ هزار تومانی جا خوش کرد

درسومین هفته اسفند ۹۹    روند قیمت ارز در بازار با ثبات نسبی همراه بود به طوری که نرخ ارز ار قیمت ۲۴ هزار و ۵۷۷ تومان به نرخ ۲۴ هزار و ۲۳۷ تومان رسید و یورو نیز با کاهش ۵۰۰ تومانی از نرخ  ۲۹ هزار و ۷۶۵ تومان به نرخ ۲۸ هزار و ۴۸۲ هزار تومان اُفت کرد.

نرخ ارز دلار سکه طلا یورو

تغییرات اندک نرخ  سکه در سومین هفته اسفند 

بازار طلا  و سکه نیز همسو با نرخ ارز از تغییرات اندکی در این هفته برخوردار بود به طوری که سکه از نرخ ۱۰ میلیون و ۵۶۰ هزار تومانی به قیمت ۱۰ میلیون و ۵۵۰ تومان رسیدو هر گرم طلای ۱۸ عیار از  قیمت یک میلیون و ۳۸ هزار تومان به نرخ  یک میلیون و ۲۸ هزار تومان رسید

رکود بازار طلا و سکه در روزهای پایانی سال

محمد کشتی آرای نائب رئیس دوم اتحادیه طلا و جواهر درباره نوسان  قیمت سکه و طلا در سومین هفته اسفند  ۹۹  گفت:در این هفته اونس جهانی از نرخ  یک هزار و ۶۸۰ دلار تا یک هزار و ۷۱۶ دلار  در نوسان بود از طرف دیگر قیمت سکه هم از ۱۰ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان تا ۱۰ میلیون و ۵۵۰ تومان  تغییرات داشت که نسبت به هفته گذشته نوسان بسیار اندکی داشته است.

او بیان کرد: باتوجه به اینکه به ایام نوروز نزدیک می‌شویم  علی رغم اینکه طبق تجربه در سال‌های گذشته در چنین زمانی بازار‌ها به شدت شلوغ بوده اند و قیمت‌ها افزایشی بود، اما امسال چنین اتفاقی رخ نداد  و قیمت‌ها با ثبات نسبی همراه است  و نوسان اندکی دارد.

کشتی آرای بیان کرد: به طور متوسط سکه طرح قدیم  از ۱۰ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان  تا ۱۰ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان دامنه تغییرات داشت همچنین  نیم سکه از ۶ میلیون و ۵۰ هزار تومان تا ۶ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان در این هفته نوسان داشت و  ربع سکه از ۳ میلیون و ۹۵۰  هزار تومان  تا ۴ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان افزایش و کاهش یافت.

او تصریح کرد: به طور میانگین  حباب سکه از ۳۵۰ هزار تومان تا ۵۵۰ هزار تومان در نوسان بود  که در مجموع بازار در این هفته  با رکود همراه بود و از هیجان کمی برخوردار بود و حتی با وجود عید مبعث در این هفته  تقاضا همچنان به شدت کاهش یافته است.  

گشتی آرای گفت: باتوجه به اینکه مدت زمانی کمی تا پایان سال باقی مانده انتظار می‌رود روند بازار تغییر شدیدی نداشته باشد و قیمت طلا و سکه با ثبات نسبی همراه باشد.

بورس تهران

دامنه نامتقاران برای بورس راهکار مناسبی نیست

مهدی دلبری کارشناس بازار سرمایه درباره  روند شاخص بازار سرمایه  در سومین هفته اسفند گفت: از مهمترین دلایلی که سبب شد در این هفته بازار  سرمایه دچار نوسان شود و شرایط مناسبی نداشته باشد وجود وضع قوانینی مانند تعیین دامنه نامتقارن  بوده است.

او افزود: بازار در شرایطی است که باید هرچه زودتر در وضعیت تعادل قرار گیرد که سعی داریم  این تعادل بازار طولانی‌تر باشد از طرف دیگر دامنه نوسان در بازه  منفی ۲ و مثبت ۶ تعیین شده است شاهد هستیم که در اول آذر  حدود ۴۰ تا  ۵۰ در صد بازار در صف فروش قرار دارند و بار روانی منفی را در بازار منعکس کرد  و در نهایت در طول زمان معاملات هم سایر نماد‌ها هم شرایط جالبی را طی نمی‌کنند و حجم معاملات و فروش  کاهش یافته است.

این کارشناس بازار سرمایه تصریح کرد: در اسفند امسال شاهد کمترین  ارزش معاملات بوده ایم  و حداقل معاملات هفتگی  را در ۲ هفته گذشته رخ داده است و طروات و انگیزه در بازار از بین رفته است.

دلبری بیان کرد: فشار دولت برای فروش اوراق همچنان برقرار است  و حدود ۳۶۰ میلیار تومان اوراق به فروش رفته است و اجبار به خرید سهام نتوانست بازار را به روند قبلی خود برگرداند.

او  گفت: قیمت جهانی در بازار در سطح  مناسبی قرار دارد و افزایش قیمت نفت را  شاهد بوده ایم  و قیمت دلار نمایی در کانال ۲۴ هزار تومانی قرار دارد که البته انتظار می‌رود گزارش اسفند شرکت‌ها معقول باشد.

دلبری اظهار کرد: پیش بینی می‌شود  احتمالا با فروش اوراق در این چند روز باقی مانده تا پایان سال بازار شرایط متعادل تری داشته باشد و  امیدوارم  دامنه نوسان به همان شرایط قبل بازگردد و تصمیماتی که اخذ شده مانند ممنوعیت معاملات الگوریتم  و ابطال معاملات لغو شود و شرایط به لحاظ گزارشات ماهانه بهتر شود و بازار به روال عادی بازگردد.

سخن پایانی 

طبق پیش بینی های کارشناسان  با وجود نزدیک شدن به روزهای پایانی سال تقاضا برای خرید در بازار های طلا و سکه کاهش یافته است و بازار بورس نیز تغییر قابل توجه ای نخواهد داشت. 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید