سرمایه گذاران به دنبال سنجش قدرت کف 1700 دلاری طلا

بازار خرید بیت کوین و طلا داغ شد؛ افزایش فروش دلار

کدخبر: ۳۹۹۰۲۲
در روزی که گذشت شرکت مایکرواستراتژی دوباره به خرید بیت کوین روی آورد. قیمت طلا در پایان کار روند صعودی در پیش گرفت و از کف 1700 دلار بلند شد. شاخص دلار نیز افزایشی روز را تمام کرد. سرمایه گذاران در حال فروش دلار و خرید طلا و بیت کوین هستند.
بازار خرید بیت کوین و طلا داغ شد؛ افزایش فروش دلار

به گزارش اقتصادنیوز، در آخرین روز معاملات هفته روند کاهشی قیمت طلا متوقف شد اما نفت تا حدی روند کاهشی داشت.دلار و بیت کوین همچنان به صعود خود ادامه دادند. به نظر می رسد بیت کوین دوباره برای رسیدن به ۶۰ هزار دلار در تلاش است. 

براساس گزارش مارکت واچ، معاملات آتی طلا در روز جمعه تحت بازده اوراق خزانه داری آمریکا و دلار قرار گرفت ، اما به دنبال سه بار کاهش هفتگی متوالی ، قیمت این فلز گرانبها در تلاش است که روند صعودی خود را در بازار دوباره پیدا کند. طلای تحویل آوریل(اردیبهشت) پس از ثبت سود در سه جلسه متوالی ، با افت 2.80 دلار معادل 0.2٪ مواجه شد و به 1719.80 دلار در هر اونس رسید. بر اساس اطلاعات FactSet ، قیمت ها 1.3٪ در هفته به طور کلی افزایش یافته است.

سوالی که پیش می آید این است که آیا طلا در پایین ترین سطح 10 ماهه در هفته کف جدید خود را پیدا کرده است؟ تحلیلگران منتظرند ببینند آیا این فلز گرانبها می تواند سطح 1700 دلار در هر اونس را نگه دارد.

معاملات آتی طلای آوریل پس از سقوط به پایین ترین سطح 1،675 دلار در روز دوشنبه ، به بیش از 1730 دلار بهبود یافت. در حال حاضر قیمت هر اونس طلای نقدی با 4 دلار افزایش به قیمت هزار و ۷۲۴ دلار رسید.

طلا

فروش بیش از حد دلار

در روز جمعه ، طلا در یک روز نزولی بود اما در مقابل بازده بالاتر خزانه داری توانست کانال هر اونس 1700 دلار را نگه دارد. فروش دوباره  اوراق قرضه خزانه داری پس از امضای جو بایدن ، رئیس جمهور آمریکا، برای صدور 1.9 تریلیون دلار لایحه محرک قانونی خود ادامه یافت.

در روزی که گذشت سرمایه گذاران در در حال خرید طلا بودند.

شاخص دلار روند افزایشی به خود گرفت و به ارزش ۹۱.۶۷۷ رسید. در حال حاضر سرمایه گذاران به فروش بیش از حد دلار رو آوردند.

 

کاهش قیمت نفت

همچنین بر اساس گزارش مارکت واچ، معاملات آتی نفت در روز جمعه با کاهش روبرو شد و پس دو روز متوالی سود ، روند نزولی به خود گرفت. قیمت نفت خام وست تگزاس اینترمدیت 41 سنت یا 0.6٪ کاهش پیدا کرد و در روز جمعه به 65.61 دلار در هر بشکه رسید. هر بشکه نفت برنت نیز با کاهش ۰.۶۵ درصد یا ۰.۴۵ دلار به ۶۹ دلار و ۱۸ سنت رسید.

 

خرید بیشتر بیت کوین

براساس گزارش کریپتوپوتاتو، در روزی که گذشت شرکت مایکرو استراتژی ۲۶۲ بیت کوین دیگر به ارزش ۱۵ میلیون دلاری خریداری کرد. مایکل سایلور ، بنیانگذار و مدیر عامل شرکت ، روز جمعه در توییتر خود از آخرین خرید BTC شرکت خبر داد. پس از چند هفته خرید متوالی هر یک با ارزش 10 میلیون دلاری ، این بار این شرکت بازی خود را بالا برد و 15 میلیون دلار به خرید آن اختصاص داد.

درحال حاضر بیت کوین با افزایش ۱.۷۷ درصد به قیمت ۵۷ هزار و ۸۲۲ دلار رسید.

بیت کوین

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید