روند بازار سکه در روز یک شنبه

اهمیت حیاتی قیمت دلار برای سکه

کدخبر: ۳۹۹۲۴۴
اقتصادنیوز: بامداد دیشب کانال های معامله گران پر از اخبار سیاسی مثبت بود با این وجود قیمت سکه در پشت خط حمایت شد.
اهمیت حیاتی قیمت دلار برای سکه

به گزارش اقتصادنیوز، اگر امروز دلار از خط ۲۵ هزار تومانی عبور کند، سکه امامی شانس بالایی برای ورود به کانال ۱۱ میلیون تومانی خواهد داشت. معامله گران بازار سکه بارها در سال ۹۹ نشان داده اند که به نوسانات قیمت دلار بیشتر از حرکات بهای طلای جهانی اهمیت می دهد. سکه بازان باور دارند، در صورتی که دلار به بالای کانال ۲۵ هزار تومانی برود، حرکت اسکناس آمریکایی به سوی مرز ۲۶ هزار تومانی آغاز خواهد شد. در نتیجه ممکن است واکنش هیجانی به افزایش دلار نشان دهند. واکنش هیجانی سکه بازان به افزایش قیمت دلار می تواند زمینه ساز افزایش بیشتر حباب فلز گران بهای داخلی شود.

حباب سکه
با این حال بعید است که در شرایط کنونی حباب سکه به بالای ده درصد برسد. البته در اوج نااطمینانی معامله گران در دوران نزدیک به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، فاصله ارزش ذاتی و بازاری سکه به دو میلیون تومان نیز رسیده بود.
 بازار دیگر دچار نااطمینانی های مهرماه نیست ولی ابهام های زیادی پیش روی معامله گران قرار دارد. تحت تاثیر این ابهام ها قیمت سکه می تواند رشد پیدا کند، ولی کلید صعودی شدن قیمت ها در بازار سکه، در وهله اول شکست مرز ۱۱ میلیون تومانی خواهد بود.

سکه حباب

شب گذشته افزایش دستمزدهای کارگران نیز به تصویب رسید افزایش دستمزدهای کارگران در سطح 39 درصد می تواند علامتی برای بازار از نرخ تورم آینده باشد در چند روز گذشته بازار به نرخ تورم و سیاست های مالی دولت حساس شده بود بنابراین این علامت جدید نیز می تواند برای برخی از طرفداران نوسان معنا و مفهوم خود را داشته باشد. برخی تصور می کنند در صورت افزایش نرخ تورم به دلیل سیاست های انبساطی امکان پناه گرفتن بخشی از سرمایه ها در بازارهایی نظیر سکه و دلار بالا می رود. به دلیل همین پیش بینی تقاضا احتمال مقاومت در برابر کاهش قیمت بالا می رود.

سکه پشت خطی2

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید