نزدیک شدن فلز گران بهای داخلی به کانال جدید

سکه‌بازان از پشت‌پرده خبر دارند؟/صعود سکه بی اعتنا به دلار و طلا

کدخبر: ۳۹۹۷۳۱
اقتصادنیوز: در حالی قیمت دلار نوسان زیادی ندارد و قیمت طلا نیز در بازار جهانی هنوز برای صعود مطمئن قدم بر نمی دارد قیمت سکه به مرز 11 میلیون نزدیک شده آیا معامله گران بازار سکه از پشت پرده خبر دارند.
سکه‌بازان از پشت‌پرده خبر دارند؟/صعود سکه بی اعتنا به دلار و طلا

به گزارش اقتصادنیوز، قیمت سکه امامی در معاملات پشت خطی تا نزدیکی مرز ۱۱ میلیون تومانی رشد کرد. این اتفاق برای بسیاری از معامله گران عجیب بود، چرا که دلار افزایش خاصی را تجربه نکرده بود و در بازار طلای جهانی نیز ارزش فلز زرد تا انتهای شب در همان محدوده هزار و ۷۳۰ دلاری قرار داشت. در چنین شرایطی، رشد فلز گران بهای داخلی قابل انتظار نبود. برخی از فعالان، سکه بازان را به عنوان بازیگران باهوش بازار می شناسند و به همین دلیل اعتقاد دارند، معامله گران بزرگ بازار سکه از اخباری اطلاع دارند که بازیگران سایر بازارها از آن بی اطلاع هستند. به بیان دیگر، برخی سکه بازان به استقبال خبرهایی رفته اند که هنوز رخ نداده اند.

سکه حباب

با این حال‌ برخی از فعالان نیز باور دارند، قرار نیست اتفاق خاصی رخ دهد و افزایش خریدهای سکه بازان تنها به دلیل این بوده است که در انتهای سال کمی تقاضای فیزیکی برای انواع سکه به صورت سنتی بیشتر می شود. به عنوان مثال،‌ برخی از افراد در نوروز جشن های عروسی و ..خود را برگزار می کنند و به همین دلیل،‌ تقاضا برای خرید سکه و طلا بیشتر می شود. در روزهای اخیر در بازار مشاهده شده است که تقاضا برای سکه های کوچک نیز به شکل محسوسی بالا رفته است. همین عامل  موجب شده است که نیم سکه تا بالای ۶ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان بالا برود.

سکه حباب

در بازار سکه امامی نیز ارزش بازاری سکه از ارزش ذاتی آن فاصله معناداری گرفته است. حباب سکه به بالای ۷ درصد رسیده است و در صورتی که امروز فلز گران بهای داخلی بدون توجه به دلار و طلا به رشد خود ادامه دهد،‌ احتمال افزایش حباب تا ۱۰ درصد نیز وجود دارد.

سکه پشت خطی2

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید