بیت کوین باید در سایه دلار حرکت کند

آینده بیت کوین در آمریکا /افت قیمت طلا

کدخبر: ۴۰۰۴۴۹
قیمت طلا در روز پنجشنبه روند پیچیده ای داشت ، معاملات طلای آتی بالاتر رفت در حالیکه معاملات شمش طلا با نوسانات نزولی روبرو شد. رئیس فدرال رزرو نیز نگاه این نهاد به ارزهای دیجتالی را کمی باز کرد
آینده بیت کوین در آمریکا /افت قیمت طلا

براساس گزارش اقتصادنیوز، در روزی که گذشت رئیس فدرال رزرو درباره بیت کوین اظهار نظری داشت که اندکی بازار بیت کوین را تکان داد. همچنین قیمت نفت در روزی که گذشت با توجه به افزایش استرس ها برای وضعیت کرونا، روند کاهشی به خود گرفت.

براساس گزارش اینوستینگ، قیمت طلا در روز پنجشنبه روند پیچیده ای داشت ، معاملات طلای آتی بالاتر رفت در حالیکه شمش طلا معامله ای با نوسانات پایین تری روبرو شد ، زیرا بازارها سعی کردند خود را با عدم قطعیت ناشی از موضع منفی فدرال رزرو در مورد افزایش بازده اوراق قرضه تنظیم کنند.

هر اونس طلا برای تحویل در آوریل با افزایش 5.40 دلار یا 0.4٪ در 1732.50 دلار در اونس نیویورک ثابت ماند، این در حالی است که در ابتدای روز سقوط بیش از 10 دلار به پایین ترین سطح معاملات هفته به زیر 1717 دلار رسید.در هفته ای که گذشت، معیار معاملات آتی طلا 0.7٪ افزایش داشت.

در حال حاضر قیمت هر اونس طلای نقدی با کاهش ۹.۵ دلار یا ۰.۵ درصد به قیمت هزار و ۷۳۶ دلار رسید.

بازار

بازارها خراب می شوند

براساس گزارش کیتکو، بازده 10 ساله اوراق خزانه داری آمریکا در روز پنجشنبه با 1.75 درصد افزایش به بالاترین سطح 14 ماه گذشته رسید که به نظر می رسد این واکنش به دنبال اظهارات فدرال رزرو در روز گذشته بوده  این اتفاق موجب از بین رفتن سود طلا شد.

لوبو تیگر، کارشناس مستقل گفت که بدون کنترل منحنی بازده ،بازده اوراق خزانه داری 10 ساله می تواند تا 2٪ نیز افزایش یابد ، که باعث «خراب شدن» بازارها می شود.

او اظهار داشت ، در کوتاه مدت ، طلا روند نزولی بیشتری را تجربه خواهد کرد.

دلار که به طور معمول در شرایط ترس از تورم ، افزایش پیدا می کند، در عوض با همان منطق با مواجهه با احیای اقتصادی روند افزایش پیدا کرد. در روزهای اخیر ، شاخص دلار نزدیک به 92 حرکت کرده و این اتفاق موجب می شود بیش از حد طلا را محدود کند. در حال حاضر شاخص دلار با افزایش ۰.۴۲ واحد یا ۰.۴۷ درصد به ارزش ۹۱.۸۶۲ واحد رسید.

 

افت شدید قیمت نفت

قیمت نفت در روز پنجشنبه بیش از 7 درصد کاهش یافت ، بیشترین افت در یک روز از ماه ژوئن(خرداد) و معاملات آتی نفت خام آمریکا در زیر 60 دلار در هر بشکه ، در میان افزایش موارد جدید کرونا در اروپا و چالش اتحادیه برای واکسیناسیون ویروس  واکنش نشان داد.

نفت وست تگزاس اینترمدیت معامله شده در نیویورک ، معیار نفت خام ایالات متحده ، پس از سقوط به 59 دلار و 48 سنت ، پایین ترین میزان از 3 مارس(۱۳ اسفند) ، 4.60 دلار یا 7.1 درصد کاهش یافت و به 60 دلار در هر بشکه رسید.

WTI  شدیدترین افت یک روزه را از 11 ژوئن (۲۲ خرداد) تجربه کرد که در این روز 8.2٪ از دست داده بود. ایننفت برنت ، معیار جهانی نفت خام ، پس از پایین آمدن قیمت خود در دو هفته گذشته به  62.72 دلار رسید، 4.72 دلار یا 7 درصد کاهش یافت و به قیمت 63.28 دلار رسید.

بازار

بیت کوین در سایه دلار

جروم پاول ، رئیس فدرال رزرو ، روز پنجشنبه گفت بانک مرکزی ارزهای دیجیتال (CBDC) باید با پول نقد همزیستی کنند.به گفته رئیس فدرال رزرو، ارزهای دیجیتالی بالقوه بانک مرکزی باید در سیستم های پرداخت موجود در کنار پول نقد و سایر اشکال پول ادغام شوند

ارزهای دیجیتال بانک مرکزی (CBDC)، به ارزهای دیجیتال ملی، گفته می شود و به دلیل انتشار از سوی بانک مرکزی به عنوان یک نهاد ناظر  کاملاً تحت نظارت دولت هستند. ارزهای دیجیتال بانک مرکزی، برخلاف اغلب ارزهای دیجیتال، غیرمتمرکز نیستند – بلکه نماینده پول ;کاغذی خواهند بود، اما به‌صورت دیجیتال.

درنتیجه، بانک مرکزی‌ای که یک CBDC منتشر می‌کند، هم نهاد ناظر آن خواهد بود و هم دارنده حساب مشتریان آن‌ها. هر واحد ارز دیجیتال بانک مرکزی معادل دیجیتالی مطمئنی برای یک اسکناس است و معمولاً از تکنولوژی دفتر کل توزیع‌شده (DLT) استفاده می‌کند.

ارزهای دیجیتال بانک مرکزی واکنشی در برابر محبوبیت روزافزون ارزهای دیجیتالی هستند که در محدوده‌ی نظارت نهادهای ناظر قرار نمی‌گیرند. در نتیجه CBDCها سعی کردند از ارزهای دیجیتال، به لحاظ راحتی و امنیت، پیشی بگیرند و ویژگی‌های فوق را با ویژگی‌های قدیمی و کارآمد سیستم بانکی تلفیق کنند. در سیستم متداول بانکی گردش پول مدیریت‌شده و دارای پشتوانه است.

در ماه های اخیر ، پاول چندین بار تأکید کرده است که آمریکا به دلیل وضعیت فیزیکی دلار به عنوان ارز ذخیره جهانی ، در صدور دلار دیجیتال سریع عمل نخواهد کرد.اگرچه آخرین اظهار نظر پاول مطابق با اظهارات قبلی او در مورد جدی گرفتن چشم انداز دلار دیجیتال توسط بانک فدرال است اما این تصمیم نیازمند همکاری با کنگره نیز هست.نظرات پاول همان چیزی است که بانک مرکزی اروپا قبلاً گفته است. فدرال رزروهنوز در حال تحقیق درباره یک دلار دیجیتال است.

در حال حاضر قیمت هر بیت کوین با کاهش ۰.۳۷ درصد به قیمت ۵۷ هزار و ۸۱۲ دلار رسید.

بیت کوین

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید