آخرین نرخ ارز، دلار سکه طلا، یورو و طلا+اینفو

کدخبر: ۴۰۲۱۱۲
اقتصاد نیوز: سال 1400 با نوسان آغاز شد.در بازار سکه به جز ربع قیمت سایر قطع ها بالا رفت. قیمت سکه امامی از 11 میلیون و 350 هزار تومان گذشت. در بازار ارز نیز قیمت دلار خرده فروشی وارد کانال 25 هزار تومان شد. قیمت یورو در بازار نیز از مرز 30 هزار تومان فاصله گرفت.
آخرین نرخ ارز، دلار سکه طلا، یورو و طلا+اینفو

به گزارش اقتصاد نیوز، قیمت دلار، سکه، یورو و طلا در دو روز ابتدایی بازار نوسان بالایی داشتند. این نوسان بالا موجب شد بازار ساز نیز با هدف کنترل شکاف قیمت، نرخ های رسمی را به قیمت بازار نزدیک کند. 

قیمت سکه امامی در شرایطی که بازار جهانی تعطیل بود به پیشروی خود ادامه داد قیمت سکه در دو روز ابتدایی بازارها نسبت به پایان سال قبل 180 تومان بالا رفت. قیمت دلار هم 25 هزار و 120 تومان تا سطح 24 هزار و 500 بالا آمده است.درباره نوسان دلار به انتظارات منفی نسبت به سیاست های اقتصادی دولت و نگرانی از بروز تورم بیشتر اشاره می شود. اما برخی اتفاقات جدید در حوزه سیاست خارجی و تعدیل باور احیای سریع برجام را دلیل نوسان می دانند. دسته آخری هم هستند که تاکید دارند بازارها در تعطیلات نوروز به دلیل عمق کم معاملات مبنای تحلیل نباید قرار بگیرد.

سکه طلا

البته برخی معامله گران تاکید دارند اختلال در سمت عرضه عامل نوسان است به باور این گروه برخی از معامله گران یا صرافی ها در بازار فعال نیستند کاهش فعالیت عرضه کنندگان موجب شده قیمت ها در بازار نوسان داشته باشد.

افزایش حجم معاملات دلار و یورو در بازار متشکل

افزایش قیمت سکه می تواند ناشی از اخلال درسمت عرضه باشد اما در بازار ارز مساله متفاوت است. بازار متشکل در اکثر روزهای نوروز 1400 فعال بوده است. در دو روز اخیر حجم معاملات به شدت بالا رفته است. حجم معاملات دلار در روز 8 فروردین نسبت به 7 فروردین نزدیک 70 درصد افزایش یافته است. با این حساب قیمت دلار در بازار نوسان جدی داشته است.

دلار7.8

برخی کارشناسان در این خصوص دو دیدگاه دارند نخست تلاطم نرخ ارز را ناشی از افزایش قیمت درهم امارات می دانند که به بالای مرز 7 هزار تومان رسیده است. با توجه به اینکه بازار متشکل مرجع پاسخ به تقاضای اسکناس است بنابراین نمی توان این دو بازار را با هم مرتبط دانست. اما گروهی دیگر با تاکید بر به هم پیوستگی بازارها با هم معتقدند افزایش حجم مداخله و معاملات می تواند در روزهای آتی خود را نشان دهد زیرا صرافان ملزم هستند تا ارز خریداری شده از بازار را در یک مهلت مشخص 72 ساعته بفروشند. افزایش عرضه از سوی صرافان به تعدیل نوسان بازار اسکناس و حتی حواله کمک می کند.

یورو7.8

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید