اسکناس آمریکایی بالای مرز ۲۵ هزار تومانی باقی ماند

انتظار دلاری ها از مذاکرات وین +نمودار ارز و طلا

کدخبر: ۴۰۳۷۲۴
اقتصادنیوز: امروز سه شنبه 17 فروردین ماه 1400، بازار دلار در دو مرحله افزایش قیمت را تجربه کرد. مرحله اول در همان ابتدای روز اتفاق افتاد، جایی که اسکناس آمریکایی مرز ۲۵ هزار تومانی را پس گرفت.
انتظار دلاری ها از مذاکرات وین +نمودار ارز و طلا

به گزارش اقتصادنیوز، گفته ها حاکی از آن داشت که در معاملات پشت خطی روز دوشنبه دلار به زیر مرز ۲۵ هزار تومانی رفته و در محدوده ۲۴ هزار و ۸۵۰ تومان معامله شده بود. معامله گران بازار ارز در همان ابتدای روز مرز ۲۵ هزار تومانی را پس گرفتند. مرحله دوم افزایش در آخرین ساعت کاری بازار رخ داد، جایی که معامله گران توانستند قیمت دلار را به بالای محدوده ۲۵ هزار و ۱۰۰ تومانی هدایت کنند.

بازار سکه نیز در چهارمین روز هفته روندی مشابه با دلار داشت. سکه در ساعات ابتدایی روز به بالای محدوده ۱۰ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان برگشت و در اواخر روز توانست تا بالای سطح ۱۰ میلیون و ۸۰۰ هزار تومانی رشد کند. گفته های فعالان نشان می دهد که پایان مذاکرات وین، نتایجی را به دنبال نداشته است که کاهشی های بازار ارز و سکه انتظار می کشیدند. همین عامل موجب شد که میزان خریدها یکباره سرعت بیشتری به خود بگیرد.

روند بازار فردا برای معامله گران اهمیت زیادی خواهد داشت، چرا که اگر دلار محدوده ۲۵ هزار و ۲۰۰ تومان را بشکند به سوی مرز ۲۶ هزار تومانی قدم برخواهد داشت. در بازار سکه نیز تثبیت بالای محدوده ۱۰ میلیون و ۸۰۰ هزار تومانی هدف ۱۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تومانی را فعال خواهد کرد. در حالی که عده ای باور دارند،‌ قیمت دلار و سکه در روز آتی به سوی سطوح بالاتر حرکت خواهند کرد، بخش دیگری از معامله گران معتقدند بازارساز از این پس حضور فعال تری در بازار خواهد داشت و اجازه نخواهد داد که قیمت ها صعود معناداری را تجربه کنند. برای بازارساز اهمیت دارد که با مدیریت قیمت ها، مدیریت انتظارات را دنبال کند. فضای بازار ارز و سکه به شدت به اخبار حساس شده است و هر گونه خبر مثبت یا منفی می تواند روند قیمت ها را دچار تغییر معنادار کند.

در روزی که دلار و سکه به رشد احتیاطی خود ادامه دادند، در بازار سهام، شاخص کل بورس حرکت در مسیر نزولی را ادامه داد. در پایان معاملات امروز شاخص کل بورس هزار و 934 واحد افت کرد و به سطح یک میلیون و 260 هزار واحد رسید. 

 

  • بازدهی بازارها 17 فروردین 1400
  • بازدهی بازارها 17 فروردین 1400
  • بازدهی بازارها 17 فروردین 1400
  • بازدهی بازارها 17 فروردین 1400
  • بازدهی بازارها 17 فروردین 1400
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید