پیشنهاد جدید برای ماینرهای داخلی؛

مجوز برای واردات کالا با رمزارز

کدخبر: ۴۰۳۹۰۵
بانک مرکزی به زودی مجوز واردات کالا با رمزارزهای تولیدشده ملی را از طریق بانک‌ها و صرافی‌های مجاز صادر خواهد کرد .
مجوز برای واردات کالا با رمزارز

به گزارش اقتصادنیوز، بانک مرکزی به زودی رمزپول‌های ملی منتشر خواهد کرد که پشتوانه آن طلا و ارز خواهد بود و بانک‌ها می‌توانند در قبال ریال یا سایر دارایی‌هایی که به بانک مرکزی ارائه می‌دهند، این رمزپول را برای مبادلات خود استفاده کنند.

پیگیری ها حاکی از این است که بانک مرکزی به زودی مجوز ثبت سفارش و واردات کالا با رمزارزهای تولیدشده داخلی را از طریق بانک‌ها و صرافی‌های مجاز صادر خواهد کرد و قرار است تا آخر فروردین ماه آئین نامه مرتبط با آن را در شورای عالی پولشویی به تصویب برساند.

پیش از این توولید رمزارز به رسمیت شناخته شده بود و اکنون وزارت صمت مجوزهای مرتبط با استخراج ارزهای دیجیتال را صادر کرده است؛ اما این ارزهای تولید شده، تاکنون به هیچ عنوان اجازه معامله نداشته‌اند.

بیت کوین

به همین دلیل بانک مرکزی ظرف ماههای گذشته تمامی درگاه‌های پرداخت که عملیات مرتبط با معاملات رمزارز انجام می‌دادند را مسدود و با صرافی‌هایی که این عملیات را انجام می‌دادند برخورد کرده است؛ اما بزودی مجوز استفاده از رمزارزهای تولید داخل، برای واردات کالا را به بانک‌ها و صرافی‌های مجاز آنها صادر خواهد کرد.

در همین راستا، برای تولید رمزارز در داخل کشور آئین نامه‌ای تصویب و تولید رمز ارزها قانونی شد؛ اکنون بانک مرکزی و وزارت امور اقتصادی و دارایی در حال پیگیری تصویب آئین نامه‌ای برای مبادله رمزارزهایی هستند که در داخل کشور تولید می‌شود؛ بر اساس این آئین نامه، به بانک‌ها و صرافی‌های مجاز اجازه واردات کالا از محل ارز دیجیتال تولید شده ارائه خواهد شد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید