صعود اونس ناتمام ماند

شاخص دلار ترمز قیمت طلا شد/ عقب نشینی طلا در بازار

کدخبر: ۴۰۴۳۴۰
اقتصاد نیوز: روند صعودی قیمت طلا دوام نیاورد. افزایش ارزش دلار و بازار سهام و برخورد با سقف مانع از پیشروی قیمت طلا شد.
شاخص دلار ترمز قیمت طلا شد/ عقب نشینی طلا در بازار

به گزارش اقتصاد نیوز قیمت طلای جهانی که در روز پنج‌شنبه رشد قابل توجهی را به ثبت رسانده و به 1760 دلار نزدیک شده بود، روز جمعه را با روند نزولی آغاز کرد و پس از گذشت چند ساعت از1740 دلار پایین تر رفت. قیمت طلا در عصر امروز 20 دلار پایین تر از قیمت بسته شده در روز قبل است.

برخی کاهش قیمت طلا را یک پولبک توصیف می کنند،کلمه پولبک در لغت به معنای بازگشت و عقب کشیدن است. معمولاً بعد از شکست خطوط حمایتی و مقاومتی، در ۶۰ درصد مواقع بازار متمایل به بازگشت مجدد به سمت حمایت و مقاومتی که شکسته شده دارد.  از دید برخی معامله گران نزول قیمت در بازار امروز پولبک است. 

اما برخی دیگر اعتقاد دارند: کاهش مجدد قیمت طلا به دلیل رشد شاخص دلار و بازار سهام بوده است. قیمت طلا دیروز توانست پس از حدود یک ماه و اندی یک جابجایی سریع داشته باشد. قیمت طلا از هشتم اسفند نتوانسته بود به بالای مرز 1750 دلار برود. بسیاری امیدوار شده بودند پس از این صعود، قیمت طلا بتواند هدف 1800 دلار ی را در تیررس داشته باشد. افزایش قیمت طلا به تضعیف شاخص دلار و سخنان رئیس فدرال روزو باز می گشت. 

رئیس فدرال رزرو، شب گذشته اظهار کرد که به رغم دورنمای روشن اقتصادی، همچنان لازم است که فدرال رزرو دخالت کرده و  اقتصاد این کشور را در جهت بهبود حمایت کند. سیاست‌های پولی و مالی دولت آمریکا بازارهای دیگر مانند بازار طلا را تحت تاثیر قرار می‌دهد و عده‌ای از سرمایه‌گذاران بازار طلا، تا همینجای کار نیز اقدامات دولت بایدن را باعث ایجاد اختلال در بازار می‌دانند. اما رشد شاخص دلار و بازار سهام ترمز قیمت طلا به حساب می آیند.علاوه بر این شاخص منتشر شده از تورم کشور چین در ماه مارس نیز از سطح پیش‌بینی شده قدری بالاتر و 4 دهم درصد گزارش شده است، که این مورد نیز می‌توانست سیگنالی به بازار طلا باشد.

در اکوایران ببینید:ریسک معامله در بازار ارز

هدف بعدی صعودی ها در بازار طلا بردن قیمت به بالاتر از 1800 دلار است. هدف بعدی جناح نزولی پایین آوردن قیمت های  به زیر پشتیبانی فنی کامل 1700دلار است. مقاومت اول در مسیر صعود 1759 دلار است و سپس 1774. اولین حمایت هم در مسیر نزول  1733.60 دلار و سپس 1721 دلار عنوان می شود. منظور از مقاومت سطحی است که اگر شکسته شود خریداران زیاد می شوند و در حمایت اگر سطح از دست رود میزان فروش ها بالا می رود.

Capture

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید