اروپا در مقابل آمریکا

عبور قیمت طلا از مرز طلسم شده/ بیت کوین طلا نیست

کدخبر: ۴۰۵۹۲۰
قیمت طلا مرز طلسم شده را رد کرد و به بالای قیمت هزار و ۷۶۰ دلار رسید و بیت کوین نیز نزدیک به ۶۳ هزار دلار شد.
عبور قیمت طلا از مرز طلسم شده/ بیت کوین طلا نیست

بر اساس گزارش اقتصادنیوز، در روزی که گذشت قیمت طلا با افزایش قیمت شدیدی رو به رو شد. قیمت معاملات آتی طلا با شدت بالاتر ،نزدیک به بالاترین سطح روزانه خود رسید و در معاملات اواخر صبح پنجشنبه به بالاترین قیمت در شش هفته گذشته رسید.

قیمت ها از لحاظ فنی صعودی است. سفارشات توقف خرید هنگامی آغاز شد که معاملات آتی ژوئن (تیر) به بالاتر از مقاومت فنی سخت سطح آوریل با قیمت 1،759،40 دلار رسید. ضعف شاخص دلار آمریکا و افزایش معاملات آتی نفت خام در این هفته به پیشبرد بازارهای طلا و نقره کمک کرد. دیروز صبح نقره به بالاترین سطح سه هفته رسید. معاملات آتی طلا در ژوئن با افزیش 29.70 دلار و 1766.20 دلار بود.

در حال حاضر قیمت طلای نقدی با افزایش بیش از یک درصد یا ۲۸ دلار به قیمت هزار و ۷۶۴ دلار رسید.

بازار

اعلام اولیه هفته بیکاری با کاهش 193هزار به 576هزار در هفته منتهی به شنبه ، انتظارات بازار را شکست داد و به پایین ترین سطح شیوع بیماری رسید.

رکورد سهام اروپا

سهام اروپا در روز پنجشنبه به رکورد جدیدی رسید و تحلیلگران اطمینان دارند که روند صعودی بیشتری دارد زیرا قیمت ها در مقایسه با آمریکا پایین است.

Stoxx 600  ( شاخص سهام، متعلق به شرکت‌های مستقر در منطقه یورو است، که توسط شرکت استاکس (Stoxx Ltd) طراحی شده‌است.)روز پنجشنبه به بالاترین سطح 438.29 واحد رسید و بالاتر از سطح دیده شده در اواخر فوریه (بهمن) سال 2020 بود حرکت روز پنجشنبه بیش از 55 درصد جهش نسبت به پایین ترین سطح در زمان شیوع بیماری همه گیر است که در 18 مارس (۲۰ اسفنده سال ۱۳۹۸) 2020 مشاهده شده است.

تحلیلگران در تحقیقات BCA روز دوشنبه در یادداشتی گفتند: دو سال آینده باید  سهام منطقه یورو روند افزایشی داشته باشد. آنها گفتند که این امر تا حدی به دلیل انتظارات برای افزایش هزینه ها در سطح جهانی بوده و باعث جذابیت بیشتر  سهام مالی و بخشهای ضعیف شده نسبت به اوراق قرضه می شود.

بازار

اروپا در مقابل آمریکا

انتظار می رود شرکت های اروپایی نسبت به شرکت های آمریکایی در ماه های آینده عملکرد بهتری داشته باشند ، تحلیلگران گلدمن ساکس پیش بینی 40 درصد رشد هر سهم در اروپا در سال جاری را دارند.

دیده می شود که شرکت ها با بهبود اقتصاد سود می برند ، در ماه گذشته برنامه مالی منطقه ای که مدت ها در انتظار آن بوده پیش رفته و  واکسیناسیون آن پیشرفت داشته است.

 

در اکوایران ببینید:بیت‌کوین؛ انقلابی در راه است؟

بیت کوین، طلا نیست

در حالی که در روزهای گذشته بیت کوین افزایش قیمت زیادی داشته و به نظر می رسد سرمایه گذاران ریسک پذیر و سنتی، همه را مجذوب خود کرده، فوربس در یک گزارشی نوشته است، بیت کوین را مانند طلا ارزیابی نکنید. محبوب ترین روش برای توصیف بیت کوین «طلای دیجیتال» است. بیت کوین ممکن است اهداف دیگری را برای کاربران داشته باشد ، اما این عبارت ساده و جذاب است که به طور گسترده ای مورد استفاده قرار گرفته است و توسط طرفداران رمزنگاری ارائه می شود. همه طلا را می شناسند. اکنون ، همه بیت کوین را می شناسند.

بیت کوین

اما یک مشکل وجود دارد: بیت کوین حداقل در واقعیت هیچ پایه و اساسی ندارد. با بررسی چگونگی پیشرفت رابطه قیمت بیت کوین با نرخ بهره واقعی می توان این موضوع را مشاهده کرد.

معامله گران بیت کوین خواهند گفت که طلا و بیت کوین قطبی شده اند زیرا مردم در حال عوض کردن طلا با بیت کوین هستند ، اما شواهد روشنی وجود دارد که این اتفاق نمی افتد. اگر مقدار غیرمعمولی پول در بازار طلا دیده می شد،اما در حال حاضر مطابق الگوی تاریخی آن کاملاً معامله نمی شود.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید