اخبار وین بازار را دگرگون کرد

ریزش غیرمنتظره قیمت سکه

کدخبر: ۴۰۶۳۸۲
اقتصاد نیوز: قیمت سکه در معاملات پشت خطی مرز های مهم را از دست داد این اتفاق علامتی ریزشی به بازار نقدی است و جناح کاهشی در بازار را تقویت کرد.
ریزش غیرمنتظره قیمت سکه

به گزارش اقتصادنیوز، کاهشی های بازار سکه از اخبار جدید مذاکرات وین، استقبال کردند. در حالی که قیمت سکه بعدازظهر روز شنبه در محدوده ۱۰ میلیون و ۶۰۰ هزار تومانی معامله می شد،‌ حدود ساعت ۱۰ شب، قیمت این فلز گران بها به محدوده ۱۰ میلیون و ۴۰۰ هزار تومانی رسید. در واقع فلز گران بهای داخلی در معاملات پشت خطی به راحتی مرز ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی را از دست داد و این مساله می تواند در روز جاری قدرت کاهشی های بازار را بیشتر کند.

سکه حباب

به گفته بیشتر فعالان، صحبت های عباس عراقچی، رئیس تیم ایران در گفت‌وگوهای هسته‌ای، فضای پشت خطی بازار سکه را تحت تاثیر قرار داد. عراقچی دیروز بعدازظهر گفت، «تفاهم جدیدی در حال شکل گرفتن است و اشتراک در هدف نهایی بین همه وجود دارد.». این صحبت ها امید به رقع تحریم ها را بیشتر کرد و موجب شد که فلز گران بهای داخلی نزولی شود. در واقع سکه بازان انتظار دارند در بازار روز جاری،‌ شاهد افت عامل تاثیرگذار دلار باشند و به همین دلیل نیز دیشب فروشنده شدند. در صورتی که امروز دلار بالای خط ۲۴ هزار و ۵۰۰ تومانی بیاستد،‌ دشوار است که فلز گران بهای داخلی افت معناداری را تجربه کند. هم چنین طولانی تر شدن فرآیند مذاکرات می تواند امیدهای سکه بازان کاهشی را کم رنگ تر کند.

سکه پشت خطی2

کف قیمت سکه با ارزش ذاتی

اگر قیمت دلار در روز جاری تا محدوده ۲۴ هزار و ۵۰۰ تومان افت کند، ارزش ذاتی قیمت سکه تا محدوده ۱۰ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان کاهش پیدا خواهد کرد. این موضوع به آن معناست که افت به زیر محدوده ۱۰ میلیون  و ۲۰۰ هزار تومانی در روز جاری دشوار است. سکه برای افت به زیر مرز ۱۰ میلیونی نیز به دلار زیر ۲۴ هزار تومان نیاز دارد. در انتهای هفته گذشته به دلیل افزایش بهای اونس طلا در بازارهای جهانی، ارزش ذاتی سکه بالاتر آمده است. همین مساله موجب می شود که نیروهای کاهشی کار دشواری برای بردن سکه به کف های جدید داشته باشند.

سکه حباب

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید