گزارش اقتصادنیوز از بازار ارز و طلای تهران؛

دلار در جستجوی کف قیمتی بهمن ماه + نمودار

کدخبر: ۴۰۶۸۷۵
اقتصادنیوز: امروز 30 فروردین 1400 تقویت فروش دلار، این ارز را به کف ۷۵ روزه برد.
دلار در جستجوی کف قیمتی بهمن ماه + نمودار

به گزارش اقتصادنیوز دیروز ، اسکناس آمریکایی سطح حمایتی ۲۴ هزار و ۵۰۰ تومانی را از دست داد و ‍پله پله به ابتدای کانال ۲۴هزار تومانی نزدیک تر شد. حدود ساعت ۴ بعدازظهر برای دقایقی قیمت به کانال ۲۳ هزار تومانی رفت و محدوده ۲۳ هزار و ۹۵۰ تومان لمس شد. با این حال، از این نقطه چرخش قیمت صورت گرفت و دلار به ابتدای کانال ۲۴ هزار تومانی برگشت. آخرین بار که اسکناس آمریکایی در کانال ۲۳ هزار تومانی نوسان کرده بود، به اواسط بهمن ۹۹ برمی گشت. به این ترتیب می توان گفت که دلار روز یک شنبه برای لحظاتی کف قیمتی ۷۵ روزه را لمس کرد.

شرط نزول بعدی دلار

تحلیل گران فنی درست حدس زده بودند که در صورت از دست رفتن سطح ۲۴ هزار و ۵۰۰ تومانی، سرعت افت قیمت دلار بیشتر خواهد شد. اکنون آن ها مرز حیاتی بعدی برای دلار را نقطه ۲۳ هزار و ۸۰۰ تومان می دانند. از نگاه آن ها در صورتی که دلار نقطه یاد شده را از دست بدهد، احتمال افت قیمت تا محدوده ۲۲ هزار و ۵۰۰ تومانی را فعال خواهد کرد. امروز بازار نشان داد که به راحتی حتی نمی خواهد کانال ۲۴ هزار تومان را از دست بدهد. با این حال، در صورتی که اخبار مثبت دیگری از مذاکرات وین به بازار ارز برسد، افت بیشتر قیمت در دسترس خواهد بود.

دو دلیل عمده نزول دلار

به گفته فعالان، دلیل اول نزول دلار در ابتدای هفته اخبار مثبتی بود که از مذاکرات وین منتشر می شد. افراد زیادی عنوان کردند که مذاکرات رو به پیشرفت است و ممکن است حداقل بخشی از تحریم های ایران برداشته شوند. چنین اخبار مثبتی موجب می شد که خریداران ریسک نکنند و وارد بازار نشوند. از آن سو به میزان فروشندگان اضافه می شد. جدا از این عامل خبری، امروز نرخ حواله درهم هم محدوده حساس ۶ هزار و ۷۰۰ تومانی را از دست داد. این موضوع موجب شد که فروش ها در بازار داخلی نیز افزایش پیدا کند.

کاهش فاصله قیمتی صرافی و بازار آزاد

امروز قیمت دلار در صرافی های بانکی روی عدد ۲۳  هزار و ۹۰۰ تومان باقی ماند. این در حالی بود که در بازار آزاد، دلار بیش از ۲ درصد از ارزش خود را از دست داد. ثبات قیمت صرافی های بانکی و کاهش قیمت دلار در بازار آزاد موجب شد که امکان سودگیری از فاصله قیمتی بازارها از بین برود. این موضوع موجب شد که تقاضای کاذبی که روز شنبه شکل گرفته بود، روز یک شنبه در بازار به صورت محسوس مشاهده نشود.

  • بازدهی بازارهای 30 فروردین 1400
  • بازدهی بازارهای 30 فروردین 1400
  • بازدهی بازارهای 30 فروردین 1400
  • بازدهی بازارهای 30 فروردین 1400
  • بازدهی بازارهای 30 فروردین 1400
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید