گزارش اقتصادنیوز از بازار ارز و طلای تهران؛

هجوم ناکام به بازار دلار؟ + نمودار نوسان قیمت‌ها

کدخبر: ۴۰۷۳۶۳
اقتصادنیوز: امروز اول اردیبهشت 1400 سفته بازان به بازار هجوم بردند، به امید آنکه مقاومت ۲۴ هزار و ۴۰۰ تومانی دلار را بشکنند.
هجوم ناکام به بازار دلار؟ +  نمودار نوسان قیمت‌ها

به گزارش اقتصادنیوز  با این حال، چنین اتفاقی رخ نداد و بازار پس از رشد ابتدای روز به سوی ابتدای کانال ۲۴ هزار تومانی حرکت کرد.

شب گذشته، بسیاری از معامله گران در معاملات پشت خطی در موقعیت خرید قرار گرفتند و توانستند قیمت فروش دلار را به بالای مرز ۲۴ هزار تومانی بازگردانند. این اتفاق موجب شد که امیدهای افزایشی بالا برود و اسکناس آمریکایی در محدوده ۲۴ هزار و ۲۰۰ تومانی آغاز به کار کند. با این حال، پس از این شروع افزایشی به تدریج،‌ فروش های ارزی در بازار بیشتر شد و قیمت در محدوده ۲۴ هزار و ۱۰۰ تومانی آرام گرفت. با وجود آنکه، قیمت دلار نسبت به بعدازظهر روز سه شنبه بیش از یک درصد افزایش قیمت را نشان می دهد، ناکامی در شکست محدوده ۲۴ هزار و ۴۰۰ تومانی موجب شد که بازار به سوی کاهشی ها گردش کند.

افزایش حجم عرضه در بازار

به باور فعالان، یکی از عواملی که موجب شد افزایشی های بازار ارز نتوانند قیمت دلار را به بالای محدوده ۲۴ هزار و ۴۰۰ تومانی ببرند، افزایش حجم عرضه ارز در بازار حواله درهم بود. معامله گران حواله ای اشاره می کردند که عرضه کنندگان زیادی در بازار درهم وجود داشت و افراد زیادی تمایلی به خرید نشان نمی دادند. در چنین شرایطی، معامله گران داخلی ترجیح می دادند ریسک زیادی نکنند. آن ها مشاهده کرده بودند که بازارساز نیز قیمت فروش دلار در صرافی های بانکی را بالا نبرد. امروز قیمت فروش اسکناس آمریکایی در صرافی ها بانکی ۲۳ هزار و ۴۰۰ تومان بود که فاصله معناداری با بازار آزاد داشت. رفتار بازارساز، معامله گران را تا حدی به صورت موقت از بازار عقب برد. با این حال، در صورتی که اخبار منفی از مذاکرات منتشر شود، احتمال افزایش بیشتر در بازار وجود خواهد داشت. بازار همان طور که به راحتی به بالای مرز ۲۴هزار تومان بازگشت، توان شکست محدوده ۲۴ هزار و ۴۰۰ تومان را نیز می تواند به دست آورد.

تنها بازار منفی روز چهارشنبه

روز چهارشنبه تنها بازار سهام بود که روند منفی را تجربه کرد. شاخص کل بورس در این روز بیش از یک درصد از ارزش خود را از دست داد. بازارهای ارز، سکه و طلا روندی مثبت را در روز پنجم هفته به ثبت رساندند و سکه امامی با ۳/۱ درصد رشد در صدر جدول بازدهی این روز قرار گرفت.

  • اخبار بازدهی بازارهای اول اردیبهشت 1400
  • اخبار بازدهی بازارهای اول اردیبهشت 1400
  • اخبار بازدهی بازارهای اول اردیبهشت 1400
  • اخبار بازدهی بازارهای اول اردیبهشت 1400
  • اخبار بازدهی بازارهای اول اردیبهشت 1400
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید