موانع افت قیمت سکه در بازار چیست؟

روش بازارساز برای نزول سکه/انتظارات از قیمت سکه

کدخبر: ۴۰۸۴۲۴
اقتصادنیوز: عملکرد نزولی قیمت سکه در روز گذشته و نزولی کانالی آن موجب شده چشم انداز قیمت ها در این بازار نزولی باشد. قیمت سکه در پشت خط نتوانست مرز 10 میلیون را پس بگیرد. این اتفاق نشان می دهد جناح کاهشی فعلا در بازار سکه دست بالا را دارد اما روز چهارشنبه می تواند فضا عوض شود.
 روش بازارساز برای نزول سکه/انتظارات از قیمت سکه

به گزارش اقتصادنیوز، اگر قیمت سکه در کانال ۹ میلیونی تثبیت شود، سمت و سوی انتظارات معامله گران کاهشی تر خواهد شد و فروشندگان بیشتری به بازار ارز و سکه مراجعه خواهند کرد. از نگاه شماری از معامله گران، بازارساز چنین هدفی دارد: بردن سکه به کانال ۹میلونی و برجسته کردن انتظارات کاهشی در بازار.

سکه حباب

روز گذشته تا حدی این هدف محقق شد و سکه امامی ‍پس از حدود ۴ ماه وارد کانال ۹ میلیون تومانی شد. با این حال مقاومت معامله گران تا پاسی از شب ادامه یافت و سکه در حوالی ۹ میلیون و ۹۹۰ هزار تومان به کار خود پایان داد. به باور تحلیل گران فنی اگر امروز سکه زیر مرز ۱۰ میلیونی باقی بماند، سکه با سرعت بیشتری افت خواهد کرد. با این حال، به نظر می رسد در برابر افت سکه حداقل یک مانع وجود داشته  باشد و آن هم افزایش انتهای وقت طلا در بازارهای جهانی بود. اگر قیمت طلا امروز به بالای سطح هزار و ۸۰۰ دلاری برود، کار سکه برای نزول دشوار خواهد بود.

سکه پشت خطی2

مانع دوم در بازار سکه ؟

 دلار  در معاملات پشت خطی روز دوشنبه توانست به محدوده ۲۳ هزار و ۸۰۰ تومانی بازگرد. این اتفاق چنین گمانه زنی هایی را مطرح می کند که شاید امروز قیمت دلار نیز افت سکه  را حمایت نکند. با این حال، شماری از سکه بازان اعتقاد دارند بازارساز به دنبال پایین بردن قیمت هاست و تحرکات پشت خطی دلاری ها را در همان ابتدای روز سه شنبه پاسخ خواهد داد. از نگاه آن ها سکه به جای قیمت دلار بهتر است روی اونس طلا حساب باز کند. این دیدگاه در حالی مطرح می شود که اونس طلا دیروز ظهر یکی از عوامل نزولی در بازار سکه بود. البته برخی اعتقاد دارند قیمت طلا پس از نشست روز چهارنشبه فدرال رزرو و ترسیم چشم انداز اقتصاد امریکا به دلیل ظهور تورم به بالای مرز 1800 دلار خواهد رفت. با این حال به دلیل نوسان قیمت طلا زیر مرز 1800 و افت قیمت دلار، ارزش ذاتی سکه با افت اونس طلا و دلار در بعدازظهر روز دوشنبه تا محدوده ۹ میلیون و ۸۰۰ هزار تومانی پایین رفته بود.

سکه حباب

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید