نوسان سکه در دامنه ۱۰۰ هزار تومانی

روز احتیاط در بازار دلار + نمودار

کدخبر: ۴۰۸۶۱۷
اقتصادنیوز: امروز 7 اردیبهشت 1400 روز سه شنبه بازار ارز خلوت بود، کمتر معامله گری تمایل به خرید و فروش داشت و بسیاری ترجیح می دادند به جای معاملات، اخبار را دنبال کنند.
روز احتیاط در بازار دلار + نمودار

به گزارش اقتصادنیوز  به گفته برخی از فعالان، حجم نوسانات به اندازه ای کاهش پیدا کرده که رغبت دنبال کردن روند قیمت ها را از شماری از معامله گران سلب کرده است. نوسان گیران به دنبال آن هستند تا خبر معناداری به بازار برسد تا قیمت از حالت رخوت و رکود خارج شود و در آن مقطع با قدرت به بازار وارد شوند. در شرایط فعلی، آن ها بیشتر تماشاچی وقایع بازار هستند.

در بازار سکه نیز رفتارهای مشابهی چون بازار ارز وجود دارد و سکه بازان به راحتی تن به خرید و فروش نمی دادند. سکه نه توان عبور از محدوده ۱۰ میلیون و ۱۰۰ هزار تومانی را از خود نشان داده  و نه رغبتی برای نزول به زیر مرز ۱۰ میلیونی بروز داده است. در واقع سکه امروز در یک دامنه ۱۰۰ هزار تومانی نوسان کرده است.

دلار بی تغییر در بازار رسمی

در بازار رسمی نیز شدت نوسانات دلار کاهش پیدا کرده است. روز سه شنبه قیمت دلار بر تابلوی صرافی های بانکی روی عدد ۲۳ هزار و ۳۰۰ تومان قرار گرفت که تفاوتی با روز دوشنبه نداشت. در واقع بازارساز نیز در روز چهارم هفته نشان داد که به دنبال کاهش هیجانی قیمت ها نیست. در کنار این،‌ فاصله بین قیمت صرافی های بانکی و بازار آزاد نسبتا معقول بود و این موضوع موجب می شد که صف تقاضای کاذب وارد بازار نشود و خیابان فردوسی خلوت باقی بماند. فاصله بین قیمت دلار در صرافی  های بانکی و بازار آزاد در روز سه شنبه بین ۳۵۰ تا ۴۵۰ تومان بود. با توجه به احتمال افت قیمت دلار، افراد ترجیح می دادند که برای کسب سود محدود، ریسک خرید را به جان نخرند.

کف و سقف دلار در روز سه شنبه

در چهارمین روز هفته، دلار توان نزول به زیر محدوده ۲۳ هزار و ۶۵۰ تومان را نداشت و در برابر صعود به بالای ۲۳ هزار و ۸۳۰ تومان ناتوان بود. تحلیل گران فنی باور دارند در صورتی که اسکناس آمریکایی به بالای محدوده ۲۳ هزارو ۸۰۰ تومان برگردد، احتمال افزایش خریدها در بازار وجود خواهد داشت.

روز سه شنبه تنها بازاری که روند منفی را تجربه کرد،‌ بازار دلار بود. اسکناس آمریکایی در این روز ۴ صدم درصد از ارزش خود را از دست داد. صدر جدول بازدهی نیز پس از مدت ها به بازار سهام رسید. شاخص کل بورس امروز ۳/‍ ۱ درصد افزایش را از خود نشان داد.در بازار سکه نیز رفتارهای مشابهی چون بازار ارز وجود دارد و سکه بازان به راحتی تن به خرید و فروش نمی دادند. سکه نه توان عبور از محدوده ۱۰ میلیون و ۱۰۰ هزار تومانی را از خود نشان داده  و نه رغبتی برای نزول به زیر مرز ۱۰ میلیونی بروز داده است. در واقع سکه امروز در یک دامنه ۱۰۰ هزار تومانی نوسان کرده است.

  • بازدهی بازارهای 7 اردیبهشت ماه 1400
  • بازدهی بازارهای 7 اردیبهشت ماه 1400
  • بازدهی بازارهای 7 اردیبهشت ماه 1400
  • بازدهی بازارهای 7 اردیبهشت ماه 1400
  • بازدهی بازارهای 7 اردیبهشت ماه 1400
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید