حفاظت قیمت سکه از یک مرز مهم

دامنه حساس نوسان در بازار سکه امامی/ راز مقاومت سکه

کدخبر: ۴۰۸۸۹۴
اقتصاد نیوز:سقف قیمت سکه در شرایط کنونی نیز نقطه ۱۰ میلیون و۲۰۰ هزار تومانی در نظر گرفته شده است.فعالان باور دارند در صورت شکست محدوده ۹ میلیون و ۸۰۰ هزار تومانی، به شکل معناداری میزان فروش ها در بازار بیشتر خواهد شد.
دامنه حساس نوسان در بازار سکه امامی/ راز مقاومت سکه

به گزارش اقتصادنیوز، سکه با تمام توان از مرز ۱۰ میلیونی حفاظت کرده است. حتی دیشب در معاملات پشت خطی نیز فلز گران بهای داخلی به کانال ۹ میلیونی تومانی نرفت. تحلیل گران فنی بر اساس روند قیمت ها عنوان می کنند، در شرایط کنونی بازار سکه در یک دامنه بلند ۴۰۰ هزار تومانی حرکت می کند.

سه مانع انتظاری در بازار ارز/ نقطه ریزش قیمت دلار

از نگاه آن ها کف مهم و حساس فعلی در بازار سکه محدوده ۹ میلیون و ۸۰۰ هزار تومانی است. درست است که بازار چندین بار در مرز ۱۰ میلیونی مورد حمایت قرار گرفته است ولی در مقاطعی قیمت حتی تا ۹ میلیون و ۹۵۰ هزار تومان هم افت پیدا کرده است. فعالان باور دارند در صورت شکست محدوده ۹ میلیون و ۸۰۰ هزار تومانی، به شکل معناداری میزان فروش ها در بازار بیشتر خواهد شد.

قیمت سکه

سقف قیمت سکه در شرایط کنونی نیز نقطه ۱۰ میلیون و۲۰۰ هزار تومانی در نظر گرفته شده است. در صورتی که فلز گران بهای داخلی به بالای محدوده یاد شده برود، خریداران می توانند با اطمینان بیشتری به بازار بازگردند. در حالی عنوان می شود که سکه در دامنه ۴۰۰ هزار تومانی قرار دارد که در روزهای اخیر این فلز گران بها به ندرت مرز ۱۰ میلیونی را از دست داده و هم زمان توان عبور از محدوده ۱۰ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان را  نشان نداده است. در واقع دامنه نوسان به اندازه ای محدود شده است که کمتر کسی تمایل برای خرید و فروش داشته باشد. با این حال دشوار است که در روزهای آتی این روند ادامه داشته باشد و بازار یا از محدوده ۹ میلیون و۸۰۰ هزار تومانی پایین خواهد رفت یا به بالای محدوده ۱۰ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان سرک خواهد کشید.

خریداران مناسبتی نیز به دلیل تعطیلات کرونایی در هفته های اخیر در بازار حضور فعالی نداشته اند و این عامل موجب شده است که قیمت سکه به راحتی تحریک به صعود نشود.از سوی دیگر چشم انداز صعودی برای قیمت طلا و قدرت ریسک بیشتر معامله گران سکه موجب شده قیمت در این بازار نیز سخت تن به کاهش دهد.  به همین دلیل قیمت سکه در یک محدوده مشخص در حال مقاومت است تا زمانی که علائم و نشانه در یک جهت تکمیل و واضح شود.

سکه

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید