طلا به نشانه صعودی بی اعتنا است

شرط افزایش قیمت طلا/ شواهد به نفع بیت کوین

کدخبر: ۴۰۹۱۹۹
تحلیل گران بازار ها اعتقاد دارند قیمت طلا برای صعود کارسختی دارد اما قیمت بیت کوین شانس صعود دارد.
شرط افزایش قیمت طلا/ شواهد به نفع بیت کوین

بر اساس گزارش اقتصادنیوز،با وجود آنکه به نظر می رسد قیمت طلا نمی تواند برای مدت طولانی روند کاهشی داشته باشد.اما پیش بینی ها حکایت از آن دارد که طلا نمی تواند فعلا از سطح 1800 عبور کند. در معاملات روز گذشته قیمت طلا جمعه برای چهارمین روز متوالی پایین آمد زیرا افزایش متدوال بازده کل اوراق قرضه ایالات متحده آن را تحت فشار قرار داده داشت.

تحلیل گران اعتقاد دارند:قبل از اینکه قیمت طلا بتواند به صورت پایدار بالای 1800 دلار حرکت کند ، بازار باید متقاعد شود که ایالات متحده تورم پایدار را شاهد خواهد بود ، نه فقط موقتی. علاوه بر این، سایر مناطق جهان باید شروع به بهبودی کنند. "این به معنای ضعیف تر شدن دلار آمریکا است."

TD Securities یک موسسه مالی در یادداشتی گفت: در حالی که بازار جهانی در حال آماده سازی رشد تورم فراتر از انتظار است،قیمت طلا عملکرد کاهشی داشته است.خروجی های آمارهای اقتصادی همچنان بر فلز زرد سنگینی می کنند. معاملات آتی طلای در نیویورک 1.35 دلار یا 0.1 درصد کاهش یافت و به قیمت 1،766.95 دلار در هر اونس رسید. قیمت طلا در طول هفته،کاهش 0.6 درصدی را تجربه کرد و افت هفته قبلی را کمی افزایش داد.

بازده اوراق 10 ساله خزانه داری در روز پنجشنبه به بالاترین سطح دو هفته ای 1.684 رسید، اتفاقی که موجب شد قیمت طلا نتواند از دروازه 1800 عبور کند بسیاری امیدوار هستند با توجه به سیاست های انبساطی،زمانی که تورم رو به افزایش باشد، طلا می تواند بهشت سرمایه گذارها باشد. اما در حال حاضر بازار طلا  نرخ بهره پایین ، هزینه های بیشتر دولت و افزایش انتظارات تورمی را که می تواند در این بازار طوفان کند نادیده می گیرد. با این حال ، هفته آینده می تواند موضع سیاست فدرال رزرو را آزمایش کند که شروع به کاهش سرعت بسیار زود است. از نظر برخی فعلا سطح مهم 1800 دلاری از نظر روانشناختی با وجود تمام عوامل محرک مثبت، برای طلا غیرقابل دسترسی به نظر می رسد.

gold

صعود قیمت بیت کوین

قیمت بیت کوین (BTC) جمعه افزایش یافت. الگوی قیمت های تاریخی حاکی از آن است که بزرگترین ارز رمزنگاری شده ممکن است به دنبال سودهای بیشتر طی هفته های آینده باشد.

از ماه اکتبر(مهر) ثابت شده است که تسویه قرارداد های گزینه های ماهانه یک کاتالیزور برای حرکت های کوتاه مدت صعودی است. طی 10 روز ، ارز رمزنگاری شده سودهای بین 7 تا 35 درصد را ثبت کرده است.

ضعف اخیر در قیمت بیت کوین (BTC) موجب هیچ گونه وحشت فروش سرمایه گذاران نشد ، شواهد نشان می دهد که احساسات در بخش رمزنگاری همچنان صعودی است. پس از اجرای قدرتمند اتریوم (ETH) در چند روز گذشته ، بیت کوین امروز با بازیابی سطح 55000 دلار ، ثابت ماند. این نشان می دهد سرمایه گذاران همچنان در افت قیمت ها سرمایه گذاری می کنند.

coindesk-BTC-chart-2021-05-01

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید