گزارش اقتصادنیوز از بازار ارز وطلای پایتخت

کابوس مالداران دلار رخ داد+ نمودار

کدخبر: ۴۱۰۲۹۱
«من به عنوان رئیس دولت به مردم اعلام می‌کنم تحریم شکسته شده و اگر همه با هم متحد باشیم به زودی تحریم برداشته می‌شود». این بخش از صحبت های حسن روحانی، جرقه حضور بیشتر فروشندگان در بازار ارز را زد و موجب شد که قیمت دلار به زیر کانال ۲۱ هزار تومانی سقوط کند.
کابوس مالداران دلار رخ داد+ نمودار

به گزارش اقتصادنیوزساعت ۵ بعدازظهر روز چهارشنبه، اسکناس آمریکایی در بازار آزاد با قیمت ۲۰ هزار و ۸۰۰ تومان به فروش می رفت که بیش از ۵ درصد کمتر از نرخ بسته شده این ارز در روز دوشنبه بود.

بسیاری از مالداران دلار تصور می کردند، محدوده ۲۱ هزار و ۸۰۰ تومانی به عنوان یک حمایت محکم در بازار عمل کند. با این حال، چنین اتفاقی رخ نداد و قیمت دلار طی یک موج ریزشی جدید به کمترین قیمت از مرداد ۹۹ رسید. تحلیل گران فنی اعتقاد دارند در صورتی که اسکناس آمریکایی زیر محدوده ۲۰ هزار و ۸۰۰ تومانی تثبیت شود، زمینه نزول به زیر مرز ۲۰ هزار تومانی فراهم خواهد شد. دلار با افت ۵ درصدی روز چهارشنبه در قعر جدول بازدهی قرار گرفت و بیشترین ضرر را به دارندگان خود وارد کرد.

پله های کاهشی در بازار رسمی

امروز در بازار رسمی نیز قیمت دلار روند نزولی داشت. صرافی ملی قیمت فروش دلار خود را زیر مرز ۲۱ هزار تومانی اعلام کرد و سایت صرافی بانک شهر نیز نرخ فروش را روی عدد ۲۱ هزار و ۴۰۰ تومانی قرار داد. فاصله قیمت صرافی های رسمی و بازار آزاد فردوسی به کمترین میزان ماه های اخیر رسیده است. در چنین شرایطی امکان ورود تقاضای آربیتراژی به بازار وجود ندارد و از این جهت نیز به قیمت دلار فشاری وارد نمی شود.

 

سکه روی خط حمایتی

سکه در پنجمین روز هفته بیش از ۳ درصد از ارزش خود را از دست داد ولی توانست خط حمایتی ۹ میلیون و ۲۰۰ هزار تومانی را حفظ کند. سکه ساعت ۵ بعدازظهر روز چهارشنبه روی مرز ۹ میلیون و ۲۳۰ هزار تومان قرار گرفت که ۳۴۰ هزار تومان کمتر از روز دوشنبه بود. به گفته فعالان، فلز گران بهای داخلی متناسب با افت قیمت دلار، کاهش پیدا نکرد و همین عامل موجب شد که حباب سکه افزایش پیدا کند. ارزش ذاتی سکه امروز بعدازظهر زیر مرز ۹ میلیونی قرار داشت. مقاومت سکه در کانال ۹ میلیونی نشان می داد که شماری از معامله گران امیدوار به برگشت قیمت هستند. با این حال در صورتی که افت دلار ادامه پیدا کند، مقاومت سکه بازان نیز شکسته خواهد شد.

 

  • بازدهی بازارها ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰
  • بازدهی بازارها ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰
  • بازدهی بازارها ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰
  • بازدهی بازارها ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰
  • بازدهی بازارها ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۲۹ اسفند

      اقتصادنیوز: «نیم قرن با اقتصاد ایران» به سال چهارم رسید. ما در این بخش‌ تلاش می‌کنیم روندهای اقتصاد ایران و جهان را…

    کارگزاری مفید