ثبت تورم بی سابقه از سال ۲۰۰۸ در آمریکا

پیش بینی "پیشگوی بحران 2008 "از آینده بیت کوین

کدخبر: ۴۱۱۸۲۸
وزارت کار آمریکا روز چهارشنبه اعلام کرد که شاخص قیمت مصرف کننده نسبت به سال گذشته 4.2 افزایش یافته است شاخص ماهانه نیز 8 دهم درصد رشد داشته که بیشترین مقدار از 2008 است. پیشگوی بحران 2008 نیز از سقوط بیت کوین خبر داد.
پیش بینی "پیشگوی بحران 2008 "از آینده بیت کوین

بر اساس گزارش اقتصادنیوز، تورم بالاتر از حد انتظار آمریکا که موجب افزایش بازدهی خزانه داری آمریکا شد ، این اتفاق به پایین آمدن قیمت طلا در اواسط هفته کمک کرد. با وجود نرخ تورم بالا شاخص دلار نیز تقویت شد.

لیست شدن دوج کوین در صرافی کوین بیس/ دوج اوج گرفت

طلا

تورم بیش از حد انتظار

 گزارش تورم ماه آوریل (اردیبهشت) نشان داد که افزایش قیمت ها  می تواند همچنان ادامه پیدا کند، وزارت کار آمریکا روز چهارشنبه اعلام کرد که شاخص قیمت مصرف کننده  0.8 درصد در آوریل (اردیبهشت) و 4.2 درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است که سریعترین سرعت از 2008 است. بر اساس گزارش این وزارتخانه شاخص قیمت مصرف کننده به استثنای غذا و انرژی نیز در ماه آوریل 0.9 درصد افزایش یافته است.

ریچارد کلاردیدا ، معاون رئیس فدرال رزرو روز چهارشنبه گفت: « تورم به صورت سال به سال اخیر افزایش یافته و احتمالاً قبل از تعدیل در اواخر امسال تا حدودی افزایش یابد.من انتظار دارم تورم به هدف 2٪ بلند مدت ما در سالهای 2022 و 2023 برگردد - یا شاید تا حدی بالاتر از آن ادامه یابد.»

رافائل بوستیک ، رئیس فدرال آتلانتا ، سخنان معاون رئیس بانک فدرال را نیز تکرار کرد و تأکید کرد که «خیلی زود» است که قضاوت کنیم که آیا افزایش تورم روند نگران کننده ای دارد یا خیر.

براساس آمارهای ارائه شده، با احتساب بیش از یک سوم افزایش قیمت کلی، شاخص خودروهای دست دوم و کامیون ها در آوریل نسبت به مارس ۱۰ درصد افزایش قیمت داشته است که این رقم بزرگترین افزایش یک ماهه قیمت از سال ۱۹۵۳ (آغاز کار دفتر مرکز آمارها) تا به امروز بوده است.

در ماه گذشته نیز افزایش قیمت بنزین باعث افزایش ۰.۶ درصدی قیمت های کل مصرف کننده شد که بزرگترین جهش از آگوست (مرداد) ۲۰۱۲ است.

مایکل پیرس ، اقتصاددان ارشد آمریکا  ، نوشت: « از آنجایی که مولفه های حساس به CPI هنوز با سرعت متوسطی در حال افزایش هستند ، ما شک داریم این گزارش نظر مقامات را تغییر دهد و همچنین بر این باور هستیم که فشارهای تورمی عمدتاً زودگذر هستند. اما بیش از آنچه توقع داشتیم اتفاق های تورمی زودگذر در حال رخ دادن است که این می تواند سیاست های مالی کشور را تغییر دهد.»

حباب بیت کوین

به نظر می رسد بیت کوین هنوز حبابی است که انتظار می رود در چشم بسیاری از منتقدان منفجر شود. نوریل روبینی ، اقتصاددان و منتقد رمزنگاری آمریکایی برای ابراز عدم تأیید خود در مورد ارز رمزنگاری حاضر شده است.

نوریل روبینی اقتصاددان و استاد دانشگاه نیویورک که به خاطر پیش‌بینی رکود اقتصادی سال ۲۰۰۸ شهرت دارد او ایرانی‌الاصل است و در سال ۱۹۵۹ در استانبول به دنیا آمده است. پدرش از یهودیان ساکن در مشهد بوده است.او از معدود اقتصادانانی است که توانست به درستی ترکیدن حباب بازار مسکن آمریکا در 2007-2008 را که منجر به بحران اقتصادی سال 2009 شد پیش‌بینی کند. او این پیش‌بینی را در سال 2005 کرده بود.  یک سال قبل از آنکه آمریکا درگیر بحران اعتبارات مسکن و بحران مالی جهانی شود پیش‌بینی کرد که بخش مسکن آمریکا با شدیدترین کاهش طی ۴۰ سال اخیر مواجه خواهد شد.

حال روبینی درباره بیت کوین نظر خود را اعلام کرده است.به گفته روبینی ، صرف نظر از تعداد سرمایه گذاران نهادی که به عنوان ذخیره ارزش خود را در آغوش می گیرند ، بیت کوین هرگز به یک «طلای دیجیتال» تبدیل نخواهد شد. این منتقد رمزنگاری به کیتکو نیوز گفت که ، برخلاف طلا ، بیت کوین فاقد مورد استفاده و کاربرد است. او با انتقاد از نوسانات دارایی دیجیتال ، ادعا می کند که استفاده از بیت کوین  به عنوان ذخیره ارزش عالی از بین می رود.

بیت کوین هیچ درآمدی ندارد.  هیچ کاربر ، حتی یک وسیله پرداخت ، یک ذخیره ارزش پایدار نیست. کاربردی ندارد. هیچ کس از جواهرات بیت کوین استفاده نمی کند. هر زمان خطر یادآوردی افراد به این موضوع ها وجود داشته باشد ، بیت کوین بیش از سایر دارایی های پرخطر سقوط می کند.

 

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید