مزرعه ارز دیجیتال، برق را خودش تامین کند؛

جزئیات طرح مجلس درباره ارزهای دیجیتال

کدخبر: ۴۱۲۱۰۷
پورابراهیمی گفت: در طرح مجلس درباره رمزارزها مقرر شده تا مزرعه ارز دیجیتال خودش برق مورد نیاز استخراج را تامین کند.
جزئیات طرح مجلس درباره ارزهای دیجیتال

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در خصوص طرح مجلس درباره ارز دیجیتال گفت: در حال بررسی این طرح جامع هستیم که اجرای آن می تواند ضابطه مندی در حوزه ارزهای دیجیتال در کشور ایجاد کند.

او افزود: حذف رمزارز‌ها از فضای تصمیم گیری، به صلاح کشور نیست اما باید آن را مدیریت کنیم. ما در چارچوب ضوابط قانونی باید ظرفیت های استخراج رمز ارز را در کشور ارتقا دهیم.

 پورابراهیمی گفت:​ هر گونه کسب و کار در اقتصاد و ارائه مجوز‌های لازم برای درگاه‌های پرداخت برای لزوم شفافیت اطلاعات و سابقه فعالیت آن‌ها باید با چارچوب و آئین نامه ضابطه‌مند باشد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس بیان کرد: تراکنش مالی ارزهای دیجیتال روزانه ۵ هزار میلیارد تومان در روز است. سایت‌های ارز دیجیتال روزانه بین سه تا پنج هزار میلیارد تومان تبادل دارند و این موضوع نشان می‌دهد که ضابطه‌مند کردن آن‌ها ضروری است.

او تاکید کرد: بانک مرکزی باید در این باره ورود کند. شورای عالی فضای مجازی، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان صدا و سیما باید در این باره اطلاع رسانی کنند.

پورابراهیمی در خصوص تامین برق مورد نیاز استخراج رمزارز توضیح داد:  یکی از اصلی ترین مسائل این بخش تامین برق مورد نیاز آن است که تا کنون ساماندهی منظمی از سوی وزارت نیرو در خصوص آن انجام نگرفته است.

او افزود: تامین برق مورد نیاز استخراج رمزارز در طرح مجلس در دو بخش تعریف شده است، نخست ایجاد نیروگاه های جدید و دوم استفاده از انرژی های پاک.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت : در طرح مجلس درباره رمزارزها مقرر شده تا مزرعه ارز دیجیتال خودش  برق مورد نیاز استخراج را تامین کند  تا به میزان مصرف برق فعلی کشور لطمه‌ای وارد نشود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۲۹ اسفند

      اقتصادنیوز: «نیم قرن با اقتصاد ایران» به سال چهارم رسید. ما در این بخش‌ تلاش می‌کنیم روندهای اقتصاد ایران و جهان را…

    کارگزاری مفید