معامله گران سکه سودگیری کردند

عبور دلار از گذرگاه حساس + نمودار

کدخبر: ۴۱۲۷۸۵
اقتصادنیوز: امرروز یک شنبه 16 اردیبهشت 1400 دلار به راحتی از خط مقاومتی مهم ۲۳ هزار تومانی عبور کرد.
عبور دلار از گذرگاه حساس + نمودار

به گزارش اقتصادنیوز  با عبور از این سطح، میزان خریدها به اندازه ای بالا رفت که قیمت اسکناس آمریکایی تا میانه محدوده ۲۳ هزار و ۳۰۰ تومانی اوج گرفت. در روزی که دلار راه افزایشی را در پیش گرفته بود، سکه امامی در ابتدای روز افزایش قیمت را ثبت کرد ولی معامله گران در انتهای روز رو به سودگیری آوردند تا این فلز گران بها در محدوده ای پایین تر از روز شنبه به کار خود پایان دهد. ساعت ۵ بعدازظهر روز دوم هفته سکه با قیمت ۱۰ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان معامله می شد که ۱۵ هزار تومان کمتر از روز ابتدایی هفته بود.

 معامله گران در بازار دلار نیز سعی کردند از خریدهای ابتدای روز خود سودگیری کنند، ولی قیمت به طور معناداری بالاتر از روز شنبه بسته شد. اسکناس آمریکایی ساعت ۵ بعدازظهر روی عدد ۲۳ هزار و ۲۲۰ تومان قرار داشت که 1.4 درصد بیشتر از روز شنبه بود. هیچ کدام از بازارها در روز یک شنبه بازدهی به اندازه دلار نداشتند. سکه و شاخص کل بورس در  روز دوم روند منفی را تجربه کردند و افت جزیی یک دهم درصدی را به ثبت رساندند. این در حالی بود که در بازار طلا،‌گرم طلای ۱۸ عیار توانست نزدیک به یک درصد افزایش قیمت را به ثبت برساند و خود را بالای مرز یک میلیون تومانی به طور موقت تثبیت کند.  

ورود تقاضای کاذب به بازار

یکی از مهم ترین اتفاقات بازار در روز یک شنبه برگشت صف های خرید رو به روی دو صرافی در خیابان فردوسی بود. به گفته فعالان، قیمت دلار توسط صرافی های بانکی با فاصله معناداری نسبت به بازار آزاد فروخته می شد. در واقع امروز یک کانال قیمتی فاصله بین این دو بازار وجود داشت. این مساله، دلالان را تحریک می کرد که به قصد کسب سود، در صف تقاضا قرار بگیرند. به عبارت دیگر،‌ افراد زیادی نیاز نداشتند که دلار تهیه کنند،‌ ولی امکان کسب نزدیک به دو میلیون تومان سود موجب شد  که در صف تقاضا قرار بگیرند.

به گفته بازیگران باتجربه بازار، تا زمانی که چنین فاصله ای در بازار وجود دارد، امکان برگشت قیمت دلار دشوار خواهد بود. بازارساز زمانی می تواند جهت قیمت را تغییر دهد که امکان آربیتراژ قیمتی را از میان ببرد.

  • بازدهی بازارها 26 اردیبهشت 1400
  • بازدهی بازارها 26 اردیبهشت 1400
  • بازدهی بازارها 26 اردیبهشت 1400
  • بازدهی بازارها 26 اردیبهشت 1400
  • بازدهی بازارها 26 اردیبهشت 1400
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید