گزارش اقتصادنیوز از بازار ارز و طلای تهران در هفته اول خرداد 1400

دوران ریسک پذیری در بازار دلار ؟ + نمودار

کدخبر: ۴۱۵۴۵۶
اقتصادنیوز: در هفته اول خرداد ماه 1400 دلار توانست بالای سطح 23 هزار و 200 تومانی به کار خود خاتمه دهد.
دوران ریسک پذیری در بازار دلار ؟ + نمودار

به گزارش اقتصادنیوز ماندن دلار بالای سطح مقاومتی موجب شده است که عده ای از معامله گران نسبت به ادامه روند افزایشی قیمت خوشبین تر شوند. از نگاه فعالان، معامله گران در ابتدای هفته ریسک بیشتری برای ورود به بازار خواهند کرد و احتیاط را کنار خواهد گذاشت. یکی از عواملی که ممکن است ریسک پذیری معامله گران بالاتر برود، ابهامات در مورد روند آتی مذاکرات هسته ای است. وزیر خزانه داری آمریکا اخیرا عنوان کرده است، فقط  در صورت بازگشت ایران به توافق هسته ای، از تحریم ها عقب نشینی خواهیم کرد.

معامله گران کمی نسبت به آینده مذاکرات نگران شده اند و از همین رو، ممکن است میزان خریدهای خود را بالا ببرند. البته روز پنج شنبه خبری از افزایشی های بازار ارز نبود و قیمت دلار روز آرام و کم نوسانی را پشت سرگذاشت. بااین حال، از ظهر روز جمعه، خریداران در بازار پشت خطی فعال تر شدند و همین عامل شانس رشد دلار در شروع روز شنبه را بالاتر برد.

به گفته فعالان، خریدها در بازار ارز به شکل محسوسی افزایش پیدا کرده است، ولی بازارساز با عرضه ارز تا حدی در برابر آن ها مقاومت کرده است. روز شنبه به احتمال زیاد، مبارزه بین نوسان گیران و بازارساز شکل خواهد گرفت. اگر صرافی های بانکی در روز شنبه قیمت دلار را در همان کانال 22 هزار تومان نگه دارند، ممکن است صرافی های بانکی با صف های زیادی مواجه شوند. در این شرایط بازارساز بهتر است با نزدیک کردن قیمت صرافی ها به بازار مانع از شکل گیری صف های کاذب شود.

بورس منفی شد، سکه و طلا مثبت

هفته گذشته طلای 18 عیار توانست بالای 5 درصد افزایش قیمت را تجربه کند و در صدر جدول بازدهی قرار بگیرد. طلای 18 عیار پنجشنبه دو هفته پیش در محدوده 995 هزار تومانی قرار داشت، حال آنکه پنجشنبه گذشته نزدیک به سطح یک میلیون و 50 هزار تومانی معامله شد. جدا از افزایش یک درصدی قیمت دلار، رشد طلا در بازارهای جهانی، عامل دیگری بود که قیمت طلای 18 عیار را در مسیر صعودی قرار داد.

جدا از طلای 18 عیار، سکه نیز در هفته گذشته بیش از 2 درصد رشد قیمت را به ثبت رساند. سکه در صورتی که بالای محدوده 10 میلیون و 300 هزار تومانی باقی بماند به سوی سطح 10 میلیون و 500هزار تومانی حرکت خواهد کرد.

نوسان مثبت طلا و سکه در شرایطی صورت گرفت که شاخص کل بورس در هفته اول خرداد نزدیک به 4 درصد از ارزش خود را از دست داد.

 

  • بازدهی بازارهای هفته اول خرداد 1400
  • بازدهی بازارهای هفته اول خرداد 1400
  • بازدهی بازارهای هفته اول خرداد 1400
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید