کارزار جدید چین علیه بیت کوین!

کدخبر: ۴۱۸۷۴۲
مقابله رمزارزها به جنوب غرب چین گسترش پیدا کرده و کارزاری علیه سوء مصرف برق از سوی ماینرهای بیت کوین در استان یونان شکل گرفته است.
کارزار جدید چین علیه بیت کوین!

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، علاوه بر میزان عظیمی نیرو که برای قدرت رایانشی به منظور استخراج رمزارزها نیاز است، دولت مرکزی چین نگران سفته بازی به دنبال افزایش قیمت بیت کوین است.

چین در بیش از نیمی از تولید جهانی بیت کوین سهم دارد اما بعضی از استخراج کنندگان بیت کوین پس از این که هیات دولت چین ماه گذشته اعلام کرد با استخراج و تجارت بیت کوین مقابله خواهد کرد، قصد دارند به نقاط دیگری نقل مکان کنند.

اداره انرژی استان یونان روز جمعه با صدور اطلاعیه ای، خواهان تحقیقات درباره مصرف غیرمجاز و نامتناسب برق از سوی استخراج کنندگان بیت کوین شد و وعده داد متخلفان مجازات می شوند.

تحقیقات در استان یونان که چهارمین قطب بزرگ استخراج بیت کوین در چین است به دنبال محدودیتها در چندین منطقه دیگر این کشور صورت می گیرد. استان کینگای در شمال غربی چین و منطقه ای در همسایگی شین جیانگ دستور داده اند پروژه های استخراج بیت کوین تعطیل شوند. مغولستان داخلی هم تدابیری برای ریشه کن کردن استخراج بیت کوین اعلام کرده در حالی که سیچوآن در حال تحقیق از این صنعت است.

بر اساس گزارش رویترز، لی تونگ، مدیر خدمات مالی شرکت بابل فاینانس اظهار کرد شمار زیادی از استخراج کنندگان بیت کوین چینی در نظر دارند کسب و کار خود در چین را جمع کرده و به خارج از کشور نقل مکان کنند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید