اثر خبر بلومبرگ در بازار ارز

نقطه هجوم خریداران به بازار دلار

کدخبر: ۴۲۳۰۶۶
اقتصاد نیوز: خبر بلومبرگ درباره نامعلوم بودن جلسه هفتم مذاکرات وین و ماندن قیمت دلار بالای مرز 25 هزار و 200 تومان دو اتفاق اثر گذار بر بازار ارز هستند.
نقطه هجوم خریداران به بازار دلار

به گزارش اقتصادنیوز، اگر قیمت دلار، امروز بالای مرز 25 هزار و 200 تومانی تثبیت شود، خریداران جدیدی به بازار ارز وارد خواهد شد. عده ای از معامله گران باور دارند، ماندن دلار بالای مرز 25هزار و 200 تومانی، زمینه ساز رشد این ارز تا محدوده 25 هزار و 600 تومان خواهد شد. به باور فعالان، انتظارات درباره احیای توافق هسته ای روز به روز کاهش پیدا کرده و همین موضوع، زمینه ساز ورود خریدهای احتیاطی تازه به بازار شده است.

اثر خبر بلومبرگ بر بازار

دیروز بعدازظهر بلومبرگ گزارش کرد که چهار منبع ناشناس به این رسانه گفتند، مشخص نیست دور هفتم مذاکرات وین چه زمانی برگزار شود و به طورکلی مذاکراتی که ماه‌ها در جریان بود با چشم‌انداز افزایش خطر شکست مواجه است. معامله گران ارزی در معاملات پشت خطی پیرامون این خبر جوسازی زیادی کردند.  دلار تحت تاثیر این جوسازی تا نزدیکی محدوده ۲۵ هزار و ۳۰۰ تومانی رشد کرد.

 به گفته فعالان، خبر بلومبرگ می تواند زمینه ساز ادامه روند صعودی قیمت دلار شود، مگر اینکه دو اتفاق کاهشی رخ دهد. برخی از معامله گران باور دارند، ‌در صورتی که بازارساز در روز پنج شنبه عرضه خود را به شکل معنادار بالا ببرد، احتمال افت قیمت دلار و عقب نشینی معامله گران وجود خواهد داشت.

N2 (109)

از نگاه این گروه، طبیعی است که رییس کل جدید بانک مرکزی تمایل داشته باشد که در دوران او، قیمت دلار افزایش زیادی را تجربه نکند و به همین دلیل در فرصت یک ماهه تا ‍پایان کار دولت، میزان عرضه دلار به بازار توسط بانک مرکزی در سطح بالاتری قرار بگیرد. با این حال، عده ای نیز اعتقاد دارند، در صورتی که انتظارات تغییری نکند، عرضه ارز برای مدیریت قیمت ها کافی نخواهد بود.عامل دومی که از نگاه فعالان می تواند منجر به افت قیمت شود،‌ انتشار اخباری است که جهت انتظارات نسبت به مذاکرات هسته ای را بار دیگر مثبت کند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید