یورو بازار آزاد وارد کانال 30 هزار تومان شد

نوسانات هماهنگ سکه و دلار+جدول

کدخبر: ۴۲۳۸۳۷
اقتصادنیوز: قیمت درهم و سکه امامی تحت تاثیر رشد دلار، امروز را با قیمت‌هایی بالای مرز حساس آغاز کردند، اما در ادامه دلار افت کرد و این دو را نیز با خود به پایین کشید.
نوسانات هماهنگ سکه و دلار+جدول

به گزارش اقتصادنیوز دلار آمریکا معاملات امروز را با قیمت 25 هزار و 330 تومان و حدود 140 تومان بالاتر از نرخ عصر دیروز آغاز کرد.برخی تحلیل‌گران بر این باورد بودند که افزایش قیمت دلار تحت تاثیر برخی اخبار و شایعات سیاسی بوده است، با این حال دلار بالای این مرز پایدار نماند. نرخ دلار در ادامه روز افت کرد و به زیر مرز حساس 25 هزار و 200 تومان بازگشت. دلار عصر امروز عدد 25 هزار و 180 تومان را ثبت کرد.

N2

همراهی درهم با دلار

قیمت درهم امارات در شروع معاملات امروز 6 هزار و 920 تومان و بالای مرز 6 هزار و 900 تومان قرار داشت. تحلیل‌گران مرز 6 هزار و 900 تومان را مهم می‌دانستند و معتقد بودند که قرار گرفتن درهم بالای این مرز به رشد دلار کمک می‌کند. درهم امارات امروز عمدتا همراه دلار حرکت کرد. در ابتدای امر وقتی دلار بالای مرز حساس بود، درهم نیز بالای مرز 6 هزار و 900 تومان قرار داشت. قیمت دلار در ادامه افت کرد و در پایان معاملات مرز حساس را از دست داد. درهم نیز در پایان معاملات زیر سطح 6 هزار و 900 تومان قرار گرفت.

سکه در انتظار طلای جهانی

سکه امامی تحت تاثیر نرخ ابتدای روز دلار بازار آزاد، بالای مرز  10 میلیون و 810 هزار تومان قرار گرفت، در ادامه با افت قیمت دلار قیمت سکه نیز افت کرد و در آخرین ساعات مبادلات روی 10 میلیون و 750 هزار تومان ایستاد. (قیمت سکه عصر روز گذشته 10 میلیون و 750 هزار تومان بود). فردا نخستین روز کاری بازارهای جهانی است و روند قیمت طلا می‌تواند، قیمت سکه امامی را تحت تاثیر قرار دهد.

کوچک شدن شکاف بین نرخ دلار متشکل و بازار آزاد

قیمت دلار بازار آزاد عصر امروز از عصر روز گذشته 10 تومان پایین‌تر بود، اما نرخ متوسط دلار متشکل نسبت به روز گذشته 109 تومان رشد کرد و روی 24 هزار و 796 تومان قرار گرفت. در نتیجه شکاف بین قیمت دلار متشکل و بازار آزاد کوچک شد و قیمت‌ها در این دو بازار به هم نزدیک شدند.

J1

عرضه دلار در بازار متشکل نیز 17 درصد رشد کرد و روی 4 میلیون و 701 هزار قرار گرفت. این رقم هنوز زیر متوسطی است که از 7 فروردین تا به امروز به دست می‌آید.

J2

افزایش قیمت یورو

قیمت یورو در بازار آزاد، متشکل و سامانه سنا رشد کرد. رشد قیمت در بازار آزاد باعث شد، قیمت این ارز وارد کانال 30 هزار تومان شود و روی 30 هزار و 65 تومان قرار گیرد. رشد نرخ یورو در سامانه سنا از بازار آزاد بیشتر بود و باعث شد شکاف بین نرخ سنا و بازار آزاد کوچک شود. شکاف قیمتی بین قیمت یورو سنا و بازار آزاد در سطوح پایینی قرار دارد و همگرایی قیمت‌ها در معاملات امروز قابل توجه بود.

برای جمع‌بندی می‌توان گفت دلار بازار آزاد امروز را با قیمت 25 هزار و 330 تومان آغاز کرد. نرخ ابتدایی دلار امروز از عصر روز گذشته 140 تومان بالاتر بود. علت این رشد اخبار و شایعات عنوان می‌شد. درهم معاملات امروز را بالای مرز 6 هزار و 900 تومان آغاز کرد. سکه نیز کار خود را بالای مرز حساس 10 میلیون و 800 هزار تومان آغاز کرد. در ادامه معاملات قیمت دلار به زیر مرز 25 هزار و 200 تومان بازگشت و قیمت درهم و سکه امامی را نیز با خود پایین کشید. قیمت دلار متشکل افزایش یافت و شکاف بین نرخ دلار بازار آزاد و متشکل کوچک شد. قیمت یورو بازار آزاد به کانال 30 هزار تومان وارد شد و شکاف قیمت بین یورو سنا و بازار آزاد در سطوح بسیار پایینی قرار گرفته است.

 

 

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید