قیمت بیت کوین افزایش یافت؛ گذر طلای جهانی از مرز 1800 دلار

ارتباط قیمت طلای جهانی و احیای برجام

کدخبر: ۴۲۴۲۷۴
اقتصادنیوز: یکی از محرک‌های قیمت طلا افزایش قیمت نفت عنوان می‌شود، به نتیجه رسیدن مذاکرات احیای برجام ممکن است مانعی برای رشد قیمت نفت باشد. پس حصول توافق می‌تواند از مجرای نفت بر قیمت طلا تاثیر منفی بگذارد.
ارتباط قیمت طلای جهانی و احیای برجام

به گزارش اقتصادنیوز قیمت طلای جهانی در طول معاملات روز گذشته افزایش یافت، به مرز 1800 دلار نزدیک شد اما نتوانست از آن عبور کند. قیمت طلا در شروع معاملات امروز در حوالی 1798 دلار قرار داشت. طلا در شروع معاملات امروز روند افزایشی را دنبال کرد، از مرز 1800 دلار گذشت و در ساعت 14 و 4 دقیقه به وقت ایران روی 1807 دلار قرار گرفت.

قیمت طلا بعد از آنکه رئیس فدرال رزرو اعلام کرد در صورت جدی شدن مسئله تورم نسبت به افزایش نرخ بهره اقدام خواهد کرد، به زیر 1800 دلار کشیده شد. طلا از آن پس چند بار برای پس گرفتن مرز 1800 دلار جهش کرد، اما نتوانست جایگاه خود را بالای این مرز تثبیت کند. اگر طلا بتواند بالای مرز 1800 دلار پایدار بماند امیدواری‌ها در بازار طلا دوباره افزایش خواهند یافت.

طلا

ارتباط قیمت طلا با بازسازی اقتصادی و قیمت نفت

احتمال دارد رشد قیمت طلا تحت تاثیر امیدها به آینده نفت اتفاق افتاده باشد. بازسازی اقتصادی به عنوان یک عامل منفی برای قیمت طلا محسوب می‌شد، اما از طرفی پیشرفت بازسازی اقتصادی احتمالا با افزایش تقاضای نفت همراه خواهد بود، برخی نیز پیش‌بینی می‌کنند قیمت نفت می‌تواند تا 100 دلار افزایش یابد. افزایش قیمت نفت می‌تواند کمک مهمی برای رشد طلا باشد. از موانعی که برای رشد قیمت نفت عنوان می‌شود نیز احیای برجام است. یکی از دلایل دیگری که می‌تواند مانع رشد قیمت نفت شود، افزایش توجه به مسئله انرژی پاک است. در حالیکه انتظار می‌رود همراه با بازسازی اقتصادی تقاضای نفت زیاد شود، طرفداران قدرتمند انرژی پاک امیدوار هستند بازسازی اقتصادی بستری را فراهم آورد که در سطح وسیعی انرژی‌های پاک جایگزین سوخت‌های فسیلی شوند.

افزایش قیمت بیت کوین و اتریوم

در ساعت 13 و 40 دقیقه عصر به وقت ایران قیمت بیت کوین در حوالی 34 هزار و 919 دلار قرار داشت و تغییرات قیمتی آن نسبت به 24 ساعت گذشته مثبت بود. سرمایه بازار بیت کوین در حوالی 654 میلیارد دلار قرار داشت و بیشترین و کمترین قیمت این ارز دیجیتال در 24 ساعت گذشته حدود 5.5 درصد اختلاف داشتند.

قیمت اتریوم در حوالی 2330 دلار قرار داشت. سرمایه بازار این ارز دیجیتال 271 میلیارد دلار ثبت شده بود، تغییرات قیمتی آن در 24 ساعت گذشته مثبت بود و بیشترین و کمترین قیمت آن حدود 8.5 درصد اختلاف داشتند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید