گزارش اقتصادنیوز از بازار ارز و طلای تهران؛

دلار سنگر 25هزارتومانی را از کف داد

کدخبر: ۴۲۴۵۸۹
اقتصادنیوز: قیمت دلار آزاد، متشکل و سنا افت کرد و سکه را با خود به پایین کشید و تغییرات قیمتی بازار یورو به نحوی رقم خورد که قیمت یورو سنا بالای یورو بازار آزاد قرار گرفت.
دلار سنگر 25هزارتومانی را از کف داد

به گزارش اقتصادنیوز قیمت دلار آمریکا معاملات امروز را با کاهش 80 تومانی نسبت به نرخ عصر روز گذشته آغاز کرد و در ابتدای امر روی 25 هزار و 30 تومان قرار داشت. نرخ دلار در طول معاملات کاهش یافت و در آخرین ساعات معاملات امروز روی 24 هزار و 900 تومان قرار گرفت.

قیمت درهم ثابت شد

دامنه نوسان درهم در این روزها کاهش پیدا کرده است. قیمت درهم امارات امروز تقریبا ثابت بود و روی 6 هزار و 840 تومان قرار داشت. از طرفی قرار گرفتن قیمت درهم در این حوالی و زیر مرز 6 هزار و 900 تومان مانند یک نیروی نزولی بر قیمت دلار عمل کرد و احتمالا در افت قیمت دلار به زیر 25 هزار تومان تاثیرگذار بود.

کاهش قیمت سکه امامی

قیمت سکه امامی تحت تاثیر کاهش قیمت دلار افت کرد. قیمت سکه امامی عصر روز گذشته روی 10 میلیون و 720 هزار تومان قرار داشت. در آخرین ساعات معاملات امروز قیمت سکه تا 10 میلیون و 660 هزار تومان پایین آمده بود. این در حالی است که قیمت طلای جهانی در ساعت 16 و 10 دقیقه عصر به وقت ایران 1808 دلار بود و بالای مرز 1800 دلار قرار داشت.

قیمت یورو کاهش یافت

قیمت یورو در بازار آزاد عصر امروز از عصر روز گذشته 302 تومان پایین‌تر بود. قیمت انتهایی یورو در سامانه سنا نیز نسبت به روز گذشته 151 تومان کاهش یافت. این تغییرات قیمتی به نحوی رقم خورد که در آخرین ساعات معاملات قیمت یورو سنا بالای قیمت یورو بازار آزاد قرار گیرد. علت این امر می‌تواند تغییر سریع قیمت‌ها باشد، یا اینکه قیمت‌های اعلام شده در بازار آزاد برای خرید باشند و نه برای فروش. یعنی صرافان برای فروش در این قیمت‌ها تمایلی نشان ندهند.

کاهش قیمت دلار متشکل و سنا

همراه با کاهش قیمت دلار در بازار آزاد قیمت دلار در بازار متشکل و سامانه سنا نیز افت کرد. قیمت متوسط دلار متشکل نسبت به روز گذشته 219 تومان پایین آمد و روی 24 هزار و 242 تومان قرار گرفت. قیمت دلار در سامانه سنا نیز 252 تومان افت کرد و روی 24 هزار و 350 تومان ایستاد.

J2

برای جمع‌بندی میتوان گفت در معاملات امروز قیمت دلار در بازار آزاد، بازار متشکل و سامانه سنا افت کرد. افت قیمت دلار سکه را به پایین کشید و نرخ درهم در طول معاملات امروز تقریبا ثابت و زیر و 6 هزار و 900 تومان قرار داشت.

J1

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید