صعود دلار با افزایش امید به احیای اقتصاد آمریکا

پیش بینی آینده بیت کوین/یک رکورد در بازار طلا

کدخبر: ۴۲۶۶۸۹
در آخرین روز معاملات هفته، قیمت طلا اندکی کاهش پیدا کرد بیت کوین کماکان تحت فشار فروش زیاد قرار گرفته و نتوانسته رشد زیادی داشته باشد.
پیش بینی آینده بیت کوین/یک رکورد در بازار طلا

بر اساس گزارش اقتصادنیوز، قیمت طلا در روز جمعه با روند کاهشی رو به رو شد. این کاهش قیمت به دلیل تحت فشار قرار گرفتن  از سمت بازده خزانه داری ایالات متحده بود، اما قیمت ها همچنان موفق شدند  برای چهارمین هفته متوالی باروند مثبت به پایان برسانند. طلای آگوست (شهریور) ، -0.91٪ پس از استقرار در روز پنجشنبه در بالاترین قیمت حدود یک ماه گذشته، 14 دلار یا 0.8٪ کاهش یافت و با قیمت 1815 دلار در هر اونس قرار گرفت. داده های FactSet نشان می دهد برای این هفته فعال ترین قرارداد هنوز حدود 0.2٪ افزایش یافته است.

دلار پس از گزارش خوب خرده فروشی ایالات متحده در روز جمعه مجدداً صعود کرد که نشان داد اقتصاد در سه ماهه دوم شتاب بیشتری گرفت ، اما در حالی که سرمایه گذاران با انتظارات تورمی دست و پنجه نرم می کنند و ممکن است نرخ بهره افزایش یابد ، بازارهای سهام جهانی کاهش یافت.

بازارهای نفت در حال افزایش بزرگترین افت هفتگی خود از حداقل ماه مه بودند که معامله گران پیش بینی می کردند اوپک عرضه خود را افزایش دهند تا با پیش بینی افزایش تقاضا به دلیل بهبود اقتصاد از بیماری ویروس کرونا تحت تاثیر قرار بگیرد.

هرچند که این اتفاق سریع رخ می دهد ، اما با افزایش مجدد میزان ویروس کرونا در تعدادی از کشورها ، به ویژه در آفریقا و مناطقی از آسیا ، همچنان نگرانی ها ادامه دارد.

gold (2)

فروش شدید بیت کوین

با ادامه فشار فروش ، بیت کوین به سمت پایین ترین قیمت هفتگی خود در بیش از یک ماه پیش می رود ، زیرا قیمت همچنان به 30هزار دلار است.

داده های CoinDesk نشان می دهد که در زمان فشار ، ارز رمزنگاری شده به قیمت 31هزار و 680.31 دلار تغییر می کند که 2.9٪ کاهش نسبت به بالاترین قیمت 24 ساعته یعنی 32هزار و 614.24 دلار است.

اگر میزان فروش فعلی در این سطح یا زیر آن بسته شود ، شدیدترین میزان فروش هفتگی از 14 ژوئن است.

افت روز پنجشنبه بیشترین بیت کوین در طی 10 روز گذشته بود ، زیرا در کنار بازار سهام ایالات متحده بار دیگر کاهش یافت.

پذیرش بیت کوین در سال ۲۰۳۵

طبق 54 درصد از افرادی که توسط سایت مالی شخصی Finder بررسی شده اند ، بیت کوین تا سال 2050 نیروی غالب در امور مالی جهانی خواهد بود. اما 44٪ می گویند هرگز این اتفاق نخواهد افتاد.

گزارش "پیش بینی قیمت بیت کوین 2021" ، که روز پنجشنبه منتشر شد ، پانلی متشکل از 42 متخصص از امور مالی ، فناوری و دانشگاه را در بر گرفت. برخی از پاسخ دهندگان این نقطه ثابت را با عنوان "hyperbitcoinisation "  می بینند که از اوایل سال 2035 اتفاق می افتد.

پذیرش توسط کشورهای در حال توسعه به عنوان عامل اصلی تلقی می شود ، به طوری که 33٪ از پاسخ دهندگان اظهار داشتند که بیت کوین ظرف 10 سال به ارز انتخابی در کشورهای در حال توسعه تبدیل می شود. 21 درصد دیگر می گویند که سطح قبولی این ارز بیش از 10 سال با ما فاصله دارد.

coindesk-BTC-chart-2021-07-17

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید