وقت خرید نقره است

کدخبر: ۴۳۰۹۷۸
نقره بر خلاف طلا در ۱۰ سال گذشته با ثبات نسبی قیمت همراه بوده است و برای آینده نیز می‌توان چنین روند ثابتی را برای آن در نظر گرفت و مردم با توجه به وضعیت معیشتی که دارند می‌توانند به راحتی آن را خریداری کنند
وقت خرید نقره است

به گزارش اقتصادنیوز ، برای نقره می‌توان آینده روشنی را در حوزه‌های قیمتی و کسب و کار متصور شد اما متاسفانه در برخی از صنوف به ویژه صنعت نقره با بی‌انضباظی مواجه هستیم و ضعیف عمل شده است. در این خصوص حاکمیت باید توجه داشته باشد. زمانی که بحث ساختاری و حرکت روبه جلو مطرح است به روزرسانی قوانین و سازمان‌ها به میان می‌آید. یک بخش هرچند که کوچک باشد اگر دولت از آن حمایت نکند قطعا رشد چندانی را در آن صنعت شاهد نخواهیم بود و مشکلات همچنان پابرجاست.

عبدالله محمدولی در گفت‌وگو با گسترش نیوز اظهارکرد: در چند سال گذشته که متاسفانه قیمت طلا با توجه به هزینه‌های سرباری که در بازار و بورس متوجه آن شده است و همچنین به دلیل افزایش قیمت‌ها و میزان درآمدهای مردم، شرایط خرید فلز زرد برای بسیاری از افراد جامعه دشوار شده است. مردم همیشه به دنبال استفاده از زیورآلات بودند و هستند و در این شرایط که خرید طلا سخت شده اغلب به سمت نقره و سایر فلزات زینتی که با درآمد آنها همخوانی دارد می‌روند.

 

عبدالله+محمد+ولی

 

وی افزود: در چند سال گذشته بازار نقره شرایط مطلوبی را داشته و از نظر تولید و توزیع وضعیت پایداری حاکم بوده است. متاسفانه در کشور ما نقره نیز یک مصنوع وارداتی تلقی می‌شود و اغلب نقره مورد نیاز کشور از طریق واردات تامین می‌شود که در این بخش نیز نظارت کامل و دقیقی صورت نمی‌گیرد. به جرات می‌توان گفت بازار نقره در ایران نسبت به ۱۰ سال گذشته خیلی بهتر شده و مشتریان خاص خود را پیدا کرده است. در کشور تولیدکنندگان اندکی در حوزه نقره فعالیت دارند و با این وجود اغلب واردکننده هستند تا تولیدکننده.

رئیس انجمن صنفی کارفرمایان صنعت طلا و جواهر تصریح کرد: از نظر قیمتی نیز باید گفت که قیمت مناسبی دارد و درحال‌حاضر قیمت روز هر مثقال نقره خارجی ۸۷ هزار تومان و هر گرم این فلز حدود ۱۸ هزار تومان برآورد شده است و با این قیمت‌ها مردم قادر به تهیه آن هستند. با این وجود این صنعت مشکلات خاص خود را دارد و مهم‌ترین آن موضوع وارد است و می‌توان در خصوص اشتغال، توسعه و ساخت آن در داخل کشور بحث‌های زیادی را به میان کشید.

محمدولی ابراز کرد: به عبارت بهتر با توجه به قیمت مناسب نقره می‌شد در تمام ابعاد این صنعت به خوبی مانور داد اما در این حوزه نیز مانند سایر بخش‌ها ضعیف عمل شده و حمایت‌های لازم صورت نمی‌گیرد و نتوانستیم باید و شاید از منافع نقره دفاع کنیم و این صنعت را نیز به جایگاه واقعی برسانیم. آمار و اطلاعات درستی از میزان واردات نقره در دست نیست. همیشه تولید طلا و جواهر را در گام نخست و در اولویت قرار دادیم و از نقره غافل بودیم و تا کنون هیچ بانک اطلاعاتی از این فلز تهیه نشده است و همیشه جای خالی یک نظم و انضباظ ثابت و مشخص در این صنعت احساس می‌شود.

وی ادامه داد: در کشور تولید نقره انجام می‌شود اما میزان آن نسبت به واردات بسیار ناچیز بوده و عملا از نظر اشتغال و بازار سهمی زیادی را به خود اختصاص نمی‌دهد. به نوعی می‌توان گفت بازار نقره ایران در دستان خارجی‌ها بوده و بنابراین صادرات نقره از ایران صفر است و ما در این خصوص حرفی برای گفتن در دنیا نداریم.

رئیس انجمن صنفی کارفرمایان صنعت طلا و جواهر در پایان خاطرنشان کرد: نوسان قیمت نقره نسبت به سایر فلزات در این چند سال اخیر بسیار اندکی و ناچیز بوده است و طی چند ماه اخیر قیمت نقره تا حد خیلی ناچیزی افزایش داشته و در طول ۱۰ سال گذشته تقریبا روند ثابتی داشته است. ساز و کار بازار نقره با بورس کالا همخوانی ندارد و هنوز زیرساخت‌های عرضه این فلز در بورس فراهم نشده است و می‌تواند همانند طلا نیز در بورس عرضه و تقاضا صورت گیرد اما تا کنون چنین اتفاقی نیفتاده است. در بازار محدودیتی وجود ندارد و در دسترس مردم است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید