دلیل برگشت خریداران سکه

مرز شکنی قیمت سکه در پشت خط

کدخبر: ۴۳۱۷۹۷
اقتصاد نیوز: قیمت سکه در پشت خط مرزشکنی کرد،به نظر می رسد دلیل اصلی برگشت خریداران به بازار سکه، افزایش قیمت دلار بود.
مرز شکنی قیمت سکه در پشت خط

به گزارش اقتصادنیوز،دیشب در معاملات پشت خطی، فلز گران بهای داخلی به بالای مرز حساس ۱۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان برگشت. اهمیت این مرز به اندازه ای است که معامله گران نوسان بالای آن را به معنای افزایش احتمال صعود قیمت سکه تلقی می کنند و تثبیت به زیر مرز یاد شده را علامتی برای افزایش بیشتر فروش ها می دانند.

سکه حباب

دیروز سکه بازان در واکنش به سقوط حدودا ۴۰ دلاری اونس طلا، به یکباره در موقعیت فروش قرار گرفتند و قیمت فلز گران بهای داخلی تا محدوده ۱۱ میلیون و ۸۰ هزار تومانی ریزش کرد. با این حال، به تدریج خریداران به بازار بازگشتند و در نهایت در ساعات پایانی روز گذشته و در معاملات غیررسمی توانستند، فلز گران بهای داخلی را به بالای مرز ۱۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان برگردانند.

سکه پشت خطی2

به نظر می رسد دلیل اصلی برگشت خریداران به بازار سکه، افزایش قیمت دلار بود. در واقع دیروز دلار در واکنش به انتقال قدرت در ایران نه تنها افت قیمت را تجربه نکرد که در معاملات پشت خطی توانست خود را به محدوده ۲۵ هزار و ۷۰۰ تومان نزدیک کند. سکه بازان امیدوار هستند که با ادامه افزایش قیمت دلار بتوانند، فلز گران بهای داخلی را از مقاومت ۱۱ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان عبور دهند. با این حال، چنین ریسکی در بازار سکه وجود دارد که افت قیمت دلار زمینه ساز سقوط فلز گرانبهای داخلی به کانال ۱۰ میلیون تومانی شود. ارزش ذاتی سکه با افت شدید اونس طلا به حدود ۱۰ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان رسیده است و حباب این فلز گران بها به نزدیک محدوده ۵ درصدی رسیده است. در چنین شرایطی، نوسان نزولی دلار، ظرفیت کاهشی سکه را فعال خواهد کرد.

سکه حباب

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید