گزارش اکو ایران از بازار ارز و سکه

تزریق 40 میلیون دلار به بازار

کدخبر: ۴۳۲۹۸۶
قیمت دلار در هفته جاری 1200 تومان افزایش داشته است در مقابل در بازار متشکل نیز 40 میلیون دلار عرضه شده است.
تزریق 40 میلیون دلار به بازار

به گزارش اکو ایران،بازار ارز درحالی این هفته را شروع کرد که آخر هفته گذشته در معاملات پشت‌خطی نسبت به سخنان رییس دولت جدید واکنش مثبت نشان داده بود اما خبر کشتی مرسر استریت نرخ دلار را صعودی کرد و به ۲۵ هزار و ۶۰۰ تومان رساند.

 در ادامه هفته خبرهای منفی از مذاکرات برجامی و پیشروی طالبان گرفته تا تاخیر در اعلام رسمی کابینه رییسی فضای حاکم در بازار را بی‌ثبات کرد و نتیجه این فضا چیزی نبود جز هجوم خریداران به بازار ارز.

این اتفاق روز سه شنبه رخ داد با افزایش تقاضا در بازار قیمت دلار برای دومین بار در سال ۱۴۰۰  وارد کانال ۲۶ هزار تومان شد  آخرین بار در تعطیلات نوروز به این کانال سرک کشیده بود. با ورود دلار به این کانال، نرخ به راحتی سطح مقاومتی ۲۶ هزار و ۳۰۰ تومان را شکست و روز پنج شنبه به ۲۶ هزار و ۷۰۰ تومان رسید، یعنی افزایش ۱۲۰۰ تومانی از ابتدای هفته.
در سمت بازارساز نیز از ابتدای هفته تا چهارشنبه یعنی طی ۵ روز نزدیک به ۴۰ میلیون دلار در بازار متشکل ارزی عرضه داشته که با این حجم عرضه زیاد نتوانسته افسار افزایش نرخ دلار را بگیرد. با این حاب بازار ارز نگران آن است که در هفته جاری فضا برای بازار تنگ شود به همین دلیل برای حرکت به سمت کانال بالاتر با احتیاط قدم بر می دارد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید