قیمت سکه به رشد طلای جهانی واکنش نشان داد

عرضه پرقدرت دلار ادامه دارد؟

کدخبر: ۴۳۳۳۵۵
قیمت دلار سنا بر خلاف دلار آزاد و متشکل افت کرد و به کانال 25 هزار تومان بازگشت. قیمت دلار آزاد حرکت معناداری به سمت عقب نداشت و حجم عرضه دلار بالای سطح متوسط باقی ماند.
عرضه پرقدرت دلار ادامه دارد؟

به گزارش اقتصاد نیوز، قیمت دلار آمریکا عصر روز چهارشنبه روی 26 هزار و 520 تومان قرار داشت. قیمت دلار آمریکا در شروع معاملات امروز 26 هزار و 370 تومان و 150 تومان پایین‌تر از نرخ عصر روز چهارشنبه بود.اما قیمت دلار در طول معاملات امروز رشد کرد و تا 26 هزار و 620 تومان نیز بالا رفت. قیمت دلار در آخرین ساعات معاملات امروز با یک اصلاح جزئی در سطح 26 هزار و 580 تومان به کار خود پایان داد.

مسیر حرکت درهم خلاف دلار بود

قیمت درهم امارات در شروع معاملات امروز 7 هزار و 300 هزار تومان بود. بر خلاف دلار، قیمت درهم در طول معاملات امروز افت کرد و در آخرین ساعات معاملات روی 7 هزار و 285 تومان قرار گرفت.

1

قیمت سکه افزایش یافت

قیمت طلای جهانی در طول معاملات روز جمعه رشد کرد. سکه در شروع معاملات امروز به رشد قیمت طلا واکنش نشان داد. قیمت سکه ظهر پنج‌شنبه روی 11 میلیون و 600 هزار تومان بود. در شروع معاملات امروز اما با افزایش 12 هزار تومانی روی 11 میلیون و 720 هزار تومان قرار گرفت. در ادامه کار بازار سکه تا 11 میلیون و 790 هزار تومان نیز بالا رفت. قیمت سکه در آخرین ساعات معاملات امروز روی 11 میلیون و 690 هزار تومان قرار گرفت.

عرضه دلار متشکل بالای متوسط باقی ماند

در هفته گذشته قیمت دلار آمریکا به کانال 26 هزار تومان وارد شد و بالای مرز حساس 26 هزار و 300 تومان پایدار ماند. قیمت دلار در شروع معاملات هفته گذشته روی 25 هزار و 420 تومان قرار داشت و عصر چهارشنبه روی 26 هزار و 520 تومان ایستاد. هفته گذشته قیمت دلار پیشروی کرد و مرزهای 25 هزار و 800 تومان و 26 هزار و 300 تومان را پشت سرگذاشت.

عرضه دلار در طول هفته گذشته بالای سطح متوسط قرار داشت. حتی در روز چهارشنبه چهارمین روز پرعرضه سال رقم خورد. امروز نیز قیمت دلار عقب نشینی معناداری نداشت و عرضه تحت تاثیر همین امر در سطوح بالا باقی ماند. امروز عرضه دلار نسبت به روی چهارشنبه 20 درصد پایین‌تر بود و روی 7 میلیون و 869 هزار قرار داشت. با این وجود عرضه امروز از مقدار متوسط 42 درصد بالاتر بود. متوسط عرضه دلار از 7 فرودین تا امروز 5 میلیون و 517 هزار به دست می‌آید.

3

حرکت خلاف جهت دلار در سامانه سنا

در معاملات امروز حرکت خلاف جهت قیمت دلار در سامانه سنا نیز قابل توجه بود. در حالی که قیمت دلار بازار آزاد و بازار متشکل افزایش یافت، قیمت انتهایی دلار در سامانه سنا نسبت به روز چهارشنبه 170 تومان افت کرد، به کانال 25 هزار تومان بازگشت و روی 25 هزار و 903 تومان قرار گرفت.

2

در جمع‌بندی بازار ارز و سکه می‌توان گفت قیمت سکه امامی تحت تاثیر رشد طلا، افزایش یافت. قیمت دلار بازار آزاد معاملات امروز را با افت قیمت نسبت به نرخ عصر روز چهارشنبه آغاز کرد، اما در ادامه تغییرات مثبت قیمتی را به ثبت رساند. عرضه دلار متشکل بالای متوسط باقی ماند. قیمت دلار در سامانه سنا بر خلاف دلار بازار آزاد و متشکل کاهش یافت و به کانال 25 هزار تومان بازگشت.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید