پیشنهاد استخدام برای هکری که ۶۰۰ میلیون دلار رمزارز سرقت کرد

کدخبر: ۴۳۴۱۷۱
بورس رمزارز پلی نتورک که اخیراً ۶۱۱ میلیون دلار رمزارز آن به سرقت رفته بود از هکری که این سرقت را انجام داده بود، خواسته است به عنوان مشاور امنیت این شبکه فعالیت کند.
پیشنهاد استخدام برای هکری که ۶۰۰ میلیون دلار رمزارز سرقت کرد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر از راشاتودی ، بورس رمزارز پلی نتورک که اخیراً ۶۱۱ میلیون دلار رمزارز آن به سرقت رفته بود از هکری که این سرقت را انجام داده بود خواسته است به عنوان مشاور امنیت این شبکه فعالیت کند.

این شرکت رمزارز در هفته گذشته در توئیتر خود خبر داد که ۳ آدرس را شناسایی کرده که رمزارزهای دزدیده شده به آن انتقال یافته‌اند. هرچند نزدیک به نیمی از رمزارزهای دزدیده شده ۲۴ ساعت پس از سرقت، توسط هکر بازگردانده شدند.

تا به این لحظه همه رمزارزهای سرقت شده به جز ۳۳ میلیون دلار آن به این بورس بازگردانده شده‌اند. شرکت پلی نتورک در بیانیه‌ای علام کرد: برای اینکه آقای «کلاه سفید» را مورد تقدیر قرار داده و او را به ادامه مشارکت در پیشبرد امنیت دنیای بلاک‌چین در کنار پلی نتورک تشویق کنیم به این وسیله از آقای کلاه سفید می‌خواهیم ریاست مشاوران ایمنی پلی نتورک را به عهده گرفته و پاداش ۵۰۰ هزار دلاری ما برای کمک در بازگرداندن سرمایه‌های کاربران را قبول کند.

آقای کلاه سفید از لحاظ فنی به هکری اخلاق مدار گفته می‌شود که هر از چندگاهی به دنبال آسیب‌پذیری‌های امنیتی سیستم‌ها می‌گردد که می‌توانند آن سیستم را در معرض حملات سایبری قرار دهند.

پس از حمله هفته گذشته پلی نتورک همچنان نمی‌تواند ۲۰۰ میلیون دلار از رمزارزهای به سرقت رفته را که در حسابی قفل شده‌اند بازیابی کند. چرا که برای این کار نیازمند پسورد است. گزارشات حاکی از آن است که این شرکت تا همه رمزارزها بازگردانده نشوند نمی‌تواند سیستم خود را ارتقا دهد.

یک منبع آگاه خبر می‌دهد هکر این شرکت گفته است وقتی که همه آماده باشند کلید حساب را تحویل خواهد داد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید