یک پیش بینی فنی از قیمت دلار؛

یک خبر بازار دلار را به هم ریخت

کدخبر: ۴۳۵۱۱۶
تحلیل گران فنی می گویند:سطح مقاومت 27هزار و 700 تومان می‌تواند برای قیمت دلار مهم باشد و تا زمانیکه بازار قادر به شکست این سطح نباشد، کانالهای بالاتر نیز دور از ذهن است.
یک خبر بازار دلار را به هم ریخت

به گزارش اکو ایران،در اولین روز پس از تعطیلات کرونایی، قیمت شروع بازار ارز 600 تومان از روز یکشنبه هفته بالاتر بود. نرخ از 26 هزار و 700 تومان تا 27 هزار و 300 تومان بالا رفت. درواقع برآیند نیروها در روزهای تعطیل نرخ را به این میزان افزایش داده بود.

 نکته‌ مهمی که زیر لایه این افزایش قیمت قرار داشت حرکت نامحسوس قیمت دلار در معاملات غیررسمی بود در روزهای تعطیل کرونایی قیمت دلار تا 27 هزار و 700 تومان نیز رشد کرده بود پس درنتیجه بازار پس از تعطیلات نرخ ماکزیمم دلار در هفته اخیر را نپذیرفته است. البته در نیمه بازار دیروز روند افزایشی بود و قیمت دلار تا 27 هزار و 550 تومان بالا کشید اما در نیمه دوم بازار، سمت تقاضا توان افزایش و حتی ماندگاری در این سطح را نداشت. دلیل اصلی اخبار مثبتی بود که بین معامله‌گران پیچیده بود.


بیشتر بخوانید؛

تا پایان شهریور قیمت دلار به ۳۰ هزار تومان می رسد؟


 

اظهارات وزیر خارجه ژاپن در دیدار با دبیر شورای عالی امنیت ملی مبنی بر اینکه آمریکا باید موضع خود را تعدیل کند، اولین نشانه‌های کاهشی در بازار را هویدا کرد. اما از آن مهمتر، شایعه‌ای بود که در برخی از کانال‌های تلگرام دلاری پخش شده بود. این خبر که از هیچ مرجع رسمی نشده بیان می‌کرد که آمریکا پیامی را برای ایران فرستاده و خواهان ادامه مذاکرات است. همین خبر باعث شد تا نرخ به نقطه اولیه روز برگردد.

در سمت رسمی بازار نیز قیمت‌ها پس از تعطیلات افزایشی شد و نرخ در تابلو صرافی‌ها 26 هزار و 800 تا 900 تومان بود و بخاطر اختلاف نرخ دلار صرافی با بازار آزاد که به 600 تومان نیز می‌رسید موجب شده بود تا شاهد صف خرید دلار صرافی در بازار ارز باشیم.
نکته قابل توجهی که در نرخ‌های رسمی مشاهده می‌شد مربوط به قیمت یورو است که این نرخ تقریبا اختلاف 300 تا 400 تومانی با بازار آزاد داشت. به گفته معامله‌گران این نرخ حتی بالای نرخ برابری یورو به دلار است. فرضیه‌ای که مطرح می‌شود اینست که بازارساز تمرکزش را بر روی دلار گذاشته و درمورد یورو با انعطاف بیشتری برخورد می‌کند.
اما تحلیل معامله‌گران فنی از روند بازار چیست؟
این دسته بر این باورند از نظر روانی باتوجه به گذشته‌ای که وجود دارد، سطح مقاومت 27هزار و 700 تومان می‌تواند مهم باشد و تا زمانیکه بازار قادر به شکست این سطح نباشد، کانالهای بالاتر نیز دور از ذهن است. تا به اینجای کار یکبار نرخ در تعطیلات، به این سطح رسید اما نتوانست در این سطح تثبیت دهد و دیروز عقب‌نشینی 400 تومانی را داشت. اما برخی از معامله‌گران هنوز معتقدند که دلار یکبار دیگر شانس خود را برای شکستن این سطح امتحان خواهد کرد.
در سمت مقابل نیز مهمترین حمایت برای بازار سطح 27 هزار و 300 و 26 هزار و 800 تومان اعلام میشد. حال و هوای بازار نشان می‌داد که سمت فروشنده‌ها بر جو بازار غلبه کرده و نرخ‌ها می‌توانند به سمت حمایت‌های بعدی حرکت کنند.


 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید