سرنوشت بیت کوین تا 5 سال دیگر

پیش بینی بلومبرگ از دو هزار دلاری شدن قیمت طلا

کدخبر: ۴۳۷۶۹۰
اقتصادنیوز: بلومبرگ می گوید:قیمت طلا می تواند در ادامه سال به دو هزار دلار برسد نظر سنجی جدید بلاک چین هم نسبت به آینده بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتالی خوش بین است.
پیش بینی بلومبرگ از دو هزار دلاری شدن قیمت طلا

به گزارش اقتصادنیوز بر اساس گزارش مرکز تحقیقات بلومبرگ، قیمت طلا همچنان در نیمه دوم سال شانس رسیدن به 2000 دلار در سال دارد زیرا این فلز گرانبها در دنیایی مملو از نقدینگی کم ارزش است.

در گزارشی که روز چهارشنبه منتشر شد ، مایک مک گلون ، استراتژیست ارشد کالا در این مرکز ، گفت که طلا در جمع فلزات بیشترین پتانسیل را در مقایسه با سایر دارایی ها مانند مس و آلومینیوم دارد.

وی در این باره می گوید: "مس و آلومینیوم به محدوده قیمت بالاتری رسیده اند ، اما ما طلا را به عنوان یک بازار افزایشی می بینیم." "نسبت مس به طلا به بالاترین سطح در حدود هفت سال گذشته رسیده است و اختلاف نادر در مقایسه با کاهش بازده اوراق خزانه داری ایالات متحده وجود دارد، که انتظار داریم با از سرگیری رشد فلز گرانبها و عملکرد بهتر صنعت ، برطرف می شود.

مک گلون با نگاهی به آلومینیوم گفت که تنگ شدن اصول عرضه و تقاضا به افزایش قیمت ها به 3000 دلار در تن کمک می کند. با این حال ، شبیه به قیمت مس تا 10000 دلار است. او افزود که به نظر می رسد افزایش قیمت آلومینیوم ناپایدار است و مجموعه فلزهای صنعتی با موانع چالش برانگیز کوتاه مدت روبرو است.

وی گفت: "کشش عرضه برای مس قوی است  اما روند ESG ، برق رسانی و کربن زدایی باید به استثنای فلزات گرانبها ، برتری گروه در برابر سایر کالاها را حفظ کند." در حالی که بسیاری از احساسات صعودی در بازارهای فلزات گرانبها وجود دارد ، قیمت طلا همچنان در تلاش برای یافتن شتاب ثابت است. این فلز گرانبها بیش از 1800 دلار در هر اونس نگه داشته می شود ، اما نتوانست به بالای 1820 دلار در هر اونس برسد. هر اونس طلای دسامبر آخرین بار در معاملات روز جاری با 1810.80 دلار معامله شد که 0.29 درصد در روز کاهش یافت.

بلومبرگ در گزارشی دیگر نوشت:با افزایش تورم ، مردم سعی می کنند از درآمد ثابت خارج شوند. آنها سعی می کنند از پول نقد خارج شوند و مکان منطقی برای رفتن طلا است. این اتفاق موجب عدم توازن عرضه و تقاضا باعث افزایش طلا می شود.

گزارش در خصوص رمز ارزها نیز نشان می دهد:دارایی های دیجیتالی می توانند در 5 تا 10 سال آینده جایگزین ارزهای فیزیکی شوند.

65 درصد از مدیران با سابقه معتقدند که ارزهای رمزنگاری شده باید به عنوان یک روش پرداخت مورد استفاده قرار گیرند.دنیای مالی انتظار دارد فناوری بلاک چین به شیوه های اقتصادی موجود نفوذ کند. اختلال در صنعت قریب الوقوع است  بخش بانکی در حال بررسی دارایی های دیجیتالی است زیرا تقاضای مشتری از شک و تردید منتقدان فراتر می رود ، برای نمون جی پی مورگان حتی در زمینه دارایی های دیجیتال ، به ویژه در مورد بیت کوین ، به یک رهبر صنعت تبدیل شده است. جدیدترین نظرسنجی بلاکچین Deloitte نشان می دهد که انتظار می رود دارایی های دیجیتالی به طور گسترده ای فراگیر شوند.

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید