جوسازی ارزی با بلومبرگ

برداشت قیمت دلار از صحبت های رئیسی

کدخبر: ۴۳۸۱۷۸
می توان گفت واکنش بازار به صحبت های رییس جمهور خنثی و متمایل به افزایش قیمت دلار بود.
برداشت قیمت دلار از صحبت های رئیسی

به گزارش اقتصادنیوز، دیشب در واکنش به صحبت های ابراهیم رییسی، بازار دلار در معاملات پشت خطی، نوسان خاصی را تجربه نکرد. با این حال، قدرت خریداران کمی بیشتر از فروشندگان بود. در حالی که در حوالی ساعت ۸ شب، اسکناس آمریکایی در نزدیکی محدوده ۲۷ هزار تومان مورد معامله قرار می گرفت، نزدیک به ساعت ۲۳، قیمت به بالای محدوده ۲۷ هزار و ۱۰۰ تومان رفته بود.

پشت خطی (4)

ذهنیت معامله گران، خنثی و متمایل به رشد

می توان گفت واکنش بازار به صحبت های رییس جمهور خنثی و متمایل به افزایش قیمت بود.  به گفته فعالان، برخی معامله گران عنوان می کردند که  مذاکرات جدید نیاز به ریسک زیادی دارد و از صحبت های رییس جمهور چنان برداشتی نکردند که قرار است اتفاقی متفاوت تر از گذشته رخ دهد. در واقع درست است که رییسی سیگنال منفی یا تشدید کننده ای را به بازار ارسال نکرد،‌ ولی از آن جایی که از اراده جدی برای مذاکره سخنی به میان نیامد،‌ انتظارات کاهشی در میان بازیگران ارزی تقویت نشد.

جوسازی پیرامون تحلیل بلومبرگ

دیشب در کانال های پشت خطی، معامله گران سعی کردند به میزان زیادی هم زمان با صحبت های رییس جمهور، بر روی تحلیلی از سایت بلومبرگ مانور می کنند. در این تحلیل عنوان شده بود که ایران خواست های جدیدی را از طرف های غربی مطرح خواهد کرد که ممکن است به راحتی مورد پذیرش قرار نگیرد. در واقع در این تحلیل امکان رسیدن به یک توافق در سال جاری میلادی چندان قوی توصیف نشده بود.

با وجود تمام برداشت هایی که درباره مذاکرات هسته ای و صحبت های رییسی وجود داشت، عده ای از  معامله گران عنوان می کردند که امروز فروشندگان دست بالاتر را خواهند داشت. از نظر آن ها بازارساز برای حمایت از رییس جمهور اجازه نخواهد داد که قیمت دلار در جهت صعودی حرکت کند و حتی ممکن است قیمت به سوی کانال ۲۶ هزار تومان سرازیر شود.

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید