دو تاکتیک در بازار ارز روز یک شنبه

قیمت دلار منتظر حرکت درهم/ بلاتکلیفی در بازار ارز

کدخبر: ۴۴۱۴۷۳
الگوی بازار ارز روز شنبه نشان داد قیمت دلار توان صعود ندارد اما معامله گران در بازار ارز نیز تمایلی به داد و ستد در کانال 26 را ندارند.
قیمت دلار منتظر حرکت درهم/ بلاتکلیفی در بازار ارز

دیروز قیمت دلار رفت و برگشت های زیادی را در دامنه محدودی تجربه کرد. روند قیمت دلار در روز شنبه نشان داد که بازار توان زیادی برای ماندن بالای سطح 27 هزار و 500 تومان  ندارد و از سوی دیگر،‌ نتوانست زیر محدوده 27 هزار و 200 تومانی تثبیت شود.

بر اساس صحبت های فعالان، معامله گران در مورد سرنوشت مذاکرات هسته ای و آینده تحریم ها، دچار تردید و بلاتکلیفی هستند. در این شرایط، بازیگران ارزی دو تاکتیک را در پیش گرفته اند. دسته ای از بازیگران ترجیح می دهند که در شرایط کنونی، خرید و فروش خاصی را انجام ندهند. آن ها تماشاچی وقایع بازار هستند و تمایلی ندارند تا دلار از حمایت ها و مقاومت های بزرگ خارج نشده است، وارد معاملات شوند. حمایت بزرگ برای دلار در شرایط کنونی محدوده 26 هزار و 800 تومانی است و مقاومت بزرگ بازار نیز محدوده 28 هزار و 300 تومانی است.

پشت خطی

در مقابل کسانی که تمایل چندانی برای حضور در بازار ندارند، معامله گرانی هستند که با سرعت زیاد اقدام به خرید و فروش می کنند. این دسته از معامله گران سعی دارند از نوسانات کوچک رفت و برگشتی ایجاد شده در بازار کسب سود کنند. آن ها بیشتر هم راستا با حرکت کلی بازار، خرید و فروش خود را هماهنگ می کنند. همین خرید و فروش های دسته جمعی و سریع باعث می شود که رفتار قیمتی دلار پایداری زیادی نداشته باشد.

برای این دسته از معامله گران، رفتار حواله درهم نیز اهمیت زیادی دارد. در بازار حواله درهم خط 7 هزار و 500 تومانی مورد توجه بازیگران است. اگر درهم به بالای خط یاد شده برود، تمایل برای خرید زیاد می شود و برگشت به زیر 7 هزار و 500 تومان، فشار فروش را افزایش می دهد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید