مواجهه سکه با دژ مقاوم 1400

هیجان سکه بازان از افزایش قیمت دلار

کدخبر: ۴۴۴۱۰۹
اقتصاد نیوز: به گفته فعالان، رفتار بازار سکه منطقی به نظر نمی رسد ولی این به معنای آن نیست که احتمال رشد بیشتر قیمت در روز پنج شنبه وجود ندارد.
هیجان سکه بازان از افزایش قیمت دلار

به گزارش اقتصادنیوز، سکه دیروز توانست با قدرت از مرز 12 میلیون تومان عبور کند و حتی به بالای محدوده 12 میلیون و 100 هزار تومانی برسد. به گفته فعالان، افزایش قیمت سکه ناشی از واکنش هیجانی معامله گران این بازار نسبت به رشد دلار بود.

رشد سکه از این جهت هیجانی به نظر می رسید که طلا در بازارهای جهانی روند صعودی نداشت. نشانه دیگر اینکه، ارزش ذاتی سکه دیروز در حدود 11 میلیون و 600 هزار تومان بود و فاصله 500 هزار تومان با قیمت بازار داشت.

به گفته فعالان، رفتار بازار سکه منطقی به نظر نمی رسد ولی این به معنای آن نیست که احتمال رشد بیشتر قیمت در روز پنج شنبه وجود ندارد. در صورتی که رشد قیمت دلار در روز جاری ادامه پیدا کند، فلز گران بهای داخلی حتی می تواند به سوی محدوده مقاومتی 12 میلیون و 200 هزار تومان گام بردارد.

سکه در سال ۱۴۰۰بارها در برابر شکست مقاومت ۱۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان ناکام بوده است ولی ممکن است روز پنج شنبه وقت رکوردشکنی تازه ای در بازار فلز گران بهای داخلی باشد. دلار روز چهارشنبه توانست به بالاترین قیمت ۱۱ ماه اخیر برسد و همین رکوردشکنی موجب شد که سکه بازان نسبت به رشد قیمت اسکناس آمریکایی تا سطح ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومانی خوشبین شوند. در صورتی که دلار در روز پنج شنبه انتظار سکه بازان را محقق نکند، امکان عقب نشینی تا مرز ۱۲ میلیون تومانی وجود دارد. در این میان،‌ برخی از سکه بازان اعتقاد دارند که بازار هنوز از کنترل بازارساز خارج نشده است و به همین دلیل در انتظار برگشت قیمت اسکناس آمریکایی هستند. آنها اعتقاد دارند بازارساز بر تابلوی صرافیهای بانکی، در روزهای اخیر همسو با بازار آزاد، قیمت دلار را بالا برده است و این موضوع را به معنای آن می دانند که بازارساز به دنبال فروش دلارهای خود در قیمت های بالا و ضرری کردن معامله گران است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید