پیش بینی روند بازار ارز در روز یک شنبه

نقشه بانک مرکزی برای نوسان گیران دلار

کدخبر: ۴۴۴۶۹۸
شماری از فعالان باور دارند، زمانی که بازارساز با نرخ های نزدیک به بازار آزاد اقدام به عرضه ارز می کند، به دنبال ضرری کردن نوسان گیران و پر کردن آن ها با دلار بالا خرید است.
نقشه بانک مرکزی برای نوسان گیران دلار

به گزارش اقتصادنیوز، برخی فعالان معتقدند که بازارساز به دنبال ضرری کردن نوسان گیران است. در اولین روز هفته، در حالی که قیمت دلار در بازار آزاد بیش از 200 تومان افت کرده بود، صرافی های بانکی تنها 50 تومان قیمت فروش اسکناس آمریکایی خود را عقب کشیدند. به این ترتیب، روز شنبه فاصله بین قیمت بازار آزاد و صرافی های بانکی به حدود یک درصد رسید.

شماری از فعالان باور دارند، زمانی که بازارساز با نرخ های نزدیک به بازار آزاد اقدام به عرضه ارز می کند، به دنبال ضرری کردن نوسان گیران و پر کردن آن ها با دلار بالا خرید است. روز گذشته اقتصاد نیوز نیز به نقل از منابع آگاه گزارش داده بود که بازارساز به دنبال تقویت حضور خود در بازار متشکل و بازار نیمایی است. زمانی که بانک مرکزی عرضه خود را در بازار متشکل بالا ببرد، پس از چند روز، صرافی ها ارزهای خریداری شده از بازار متشکل را روانه بازار آزاد خواهند کرد. ممکن است احتمال این اتفاق نیز سمت عرضه را در ابتدای هفته تقویت کرده باشد.

پشت خطی

دلار علی رغم افزایش سمت عرضه و مداخله بازارساز، روز شنبه توانست مرز 28 هزار تومانی را حفظ کند. همین اتفاق موجب شده است که شماری از معامله گران در انتظار برگشت قیمت اسکناس آمریکایی به سوی سطح 28 هزار و 500 تومانی باشند. قبل از اینکه هفته جاری نیز آغاز شود، برخی معامله گران عنوان می کردند که به دنبال خرید دلار در سطوح پایین تر خواهند بود. در واقع،‌ آن ها خریدار دلار در دوران اصلاح قیمتی خواهند بود.

با این حال در صورتی که دلار نقطه 27 هزار و 800 تومان را از دست دهد یا نرخ حواله درهم به سوی زیر کانال 7 هزار و 600 تومانی حرکت کند، افراد زیادی دیگر تمایل به خرید دلار نشان نخواهند داد و در انتظار اصلاح های قیمتی بلندتری صبر خواهند کرد.

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید