گزارش اقتصادنیوز از بازارهای جهانی

گونه دلتای کرونا طلا را ناامید کرد

کدخبر: ۴۴۵۰۹۹
طلا روند افزایشی روزهای انتهایی هفته گذشته را ادامه نداد، گونه دلتای کرونا آن تاثیر منفی که انتظار می‌رفت را بر اقتصاد نداشت و طلا را ناامید کرد، اما انتظار می‌رود در سه ماه آینده تورم افزایشی باشد.
گونه دلتای کرونا طلا را ناامید کرد

به گزارش اقتصاد نیوز- قیمت بیت کوین در ساعت 13 و 5 دقیقه عصر به وقت ایران روی 47 هزار و 731 دلار قرار داشت و تغییرات قیمتی آن نسبت به 24 ساعت گذشته منفی بود، عملکرد هفت روزه بیت کوین همچنان مثبت بود و سرمایه آن در حوالی 898 میلیارد دلار قرار داشت. بیشترین و کمترین قیمت بیت کوین در 24 ساعت گذشته حدود 4 درصد اختلاف داشتند.

بیت کوین

قیمت اتریوم نیز مانند بیت کوین تغییراتی منفی در 24 ساعت و تغییراتی مثبت را در 7 روز گذشته به ثبت رسانده بود. قیمت این ارز دیجیتال در حوالی 3 هزار و 350 دلار قرار داشت و سرمایه آن در حدود 395 میلیارد دلار ثبت شده بود. نوسان قیمت اتریوم از بیت کوین شدیدتر بود و بیشترین و کمترین قیمت این ارز دیجیتال در 24 ساعت گذشته حدود 5 درصد اختلاف داشتند.

ارزهای دیجیتال به عنوان وسیله پرداخت در هند استفاده می‌شوند

استفاده ارزهای دیجیتال به عنوان وسیله پرداخت در معدودی از تجارت‌ها در هندوستان در حال گسترش است. حال می‌توان از بیت کوین و اتریوم برای خرید کالا یا دریافت خدمات استفاده کرد.

شیوع بیماری کرونا کمک زیادی کرد که ارزهای دیجیتال فراگیر شوند و جایگاهی که الان دارند را به دست آورند.

پاندمی و تورم، متغیرهای تاثیرگذار بر قیمت طلا

قیمت طلای جهانی در روزهای پایانی هفته گذشته عملکرد نسبتا خوبی داشت و در پایان معاملات روز جمعه روی 1761 دلار قرار گرفت. قیمت طلا در شروع معاملات امروز قدری کاهش یافت و در ساعت 13 و 14 دقیقه عصر به وقت ایران در حوالی 1751 دلار قرار داشت.  یکی از مهم‌ترین متغیرهایی که در ماه‌های اخیر کمک کرد قیمت طلا افزایش یابد، شیوع بیماری کرونا بود. اخیرا نیز احتمال داده می‌شد گونه دلتای ویروس کرونا فرایند رشد اقتصادی کشورهای توسعه‌یافته را با موانعی روبرو کند. قیمت طلا در برخی از مقاطع به این مسئله واکنش نشان داد و رشد کرد. اما معاون بانک مرکزی اروپا می‌گوید گونه دلتای ویروس کرونا آن تاثیر بدی را که انتظار داشتیم بر اقتصاد نداشت. این مقام بانک مرکزی اروپا همچنین انتظار دارد تورم در سه ماه آینده افزایشی باشد. (واکنش قیمت طلا به تورم معمولا مثبت است)

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید