قیمت طلا کاهشی شد

کدخبر: ۴۴۵۲۶۰
قیمت هر اونس طلا امروز با 0.61 درصد کاهش به 1758 دلار و 81 سنت رسید.
قیمت طلا کاهشی شد

به گزارش اقتصادنیوز، رویترز نوشت: قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۶۱ درصد کاهش به ۱۷۵۸ دلار و ۸۱ سنت رسید.

بنا به گزارش تسنیم، در حالی که دلار تقویت شده است قیمت طلا روز سه شنبه شاهد کاهش بود، اما تداوم نگرانی ها در مورد رشد نرخ تورم سبب شد تا قیمت فلز زرد چندان از بالاترین رقم بیش از یک هفته اخیر که دیروز به ثبت رسیده بود فاصله نگیرد.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با 0.61 درصد کاهش به 1758 دلار و 81 سنت رسید. دیروز قیمت فلز زرد به بالاترین رقم از 23 سپتامبر یعنی 1770 دلار و 41 سنت رسید. قیمت فلز زرد در معاملات آتی امروز برای تحویل در ماه دسامبر هم با 0.49 درصد کاهش به 1759 دلار رسید.

شاخص ارزش دلار امروز شاهد اندکی افزایش بود و موجب گرانتر شدن طلا برای خریدارانی شد که از ارزهای غیردلاری استفاده می کنند.

قیمت جهانی طلا امروز 1400/07/13

کاترین تای مذاکره کننده ارشد تجاری آمریکا دیروز قول داد که برخی از کالاهای وارداتی را از تعرفه های وضع شده در دوره ترامپ مستثنی سازد. وی در عین حال تلاش کرد پکن را برای انجام گفت وگوهای «صریح» در خصوص کوتاهی در تحقق وعده هایش در چهارچوب توافق تجاری و آنچه سیاست های صنعتی مضر چین خواند، تحت فشار قرار دهد.

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا گفته اگر جمهوری خواهان و دموکرات های کنگره طی دو هفته آینده سقف بدهی های دولت فدرال را بالا نبرند، دولت آمریکا ممکن است سقف بدهی 28.4 تریلیون دلاری را نقض نماید.

ثبت سفارشات جدید کالاهای آمریکایی در ماه اوت شتاب بیشتری گرفته و این نشان دهنده تداوم رشد بخش تولید با وجود کند شدن رشد اقتصادی آمریکا در سه ماهه سوم سال است.

در همین حال واردات طلای هند در ماه سپتامبر شاهد رشد 658 درصدی نسبت به سال گذشته بود. افت قیمت طلا در بازار داخلی سبب شده تا جواهر سازان هندی خریدهای خود را افزایش دهند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید