گزارش اقتصادنیوز از آخرین تحولات بازارهای جهانی

شناسایی عامل اصلی مرزشکنی‌های اخیر بیت‌کوین/ ناکامی مجدد طلا برای گذر از مرز 1800 دلار

کدخبر: ۴۴۷۶۶۵
اقتصادنیوز: قیمت بیت کوین به رکورد همه دوران خود نزدیک شد. سازمان بورس آمریکا حاضر شد که نخستین ETF برای بیت کوین، کار خود را شروع کند و برخی علت رشد قیمت بیت کوین را همین می‌دانند.
شناسایی عامل اصلی مرزشکنی‌های اخیر بیت‌کوین/ ناکامی مجدد طلا برای گذر از مرز 1800 دلار

به گزارش اقتصادنیوز قیمت طلای جهانی در روز چهارشنبه هفته گذشته مسیر افزایشی را دنبال کرد و روی 1793 دلار قرار گرفت. قیمت طلا در روز پنج‌شنبه توانست قیمت 1800 دلار را لمس کند و در پایان این روز روی 1796 دلار ایستاد. عملکرد قیمت طلا در روز جمعه نسبتا منفی بود. قیمت طلا به عقب بازگشت و در پایان معاملات روز جمعه روی 1767 دلار قرار گرفت. تحلیل‌گران معتقدند مرز 1800 دلار به مقاومت سنگینی برای طلا تبدیل شده و اگر قیمت فلز گرانبها بتواند از آن عبور کند و بالای آن پایدار بماند، ادامه رشد آن محتمل است.

طلا

قیمت بیت‌کوین بالای 61 هزار دلار قرار گرفت

بیشترین قیمت بیت کوین در 24 ساعت گذشته 62 هزار و 757 دلار ثبت شده بود. قیمت بیت کوین در ساعت 12 و 57 دقیقه عصر به وقت ایران روی 61 هزار و 564 دلار قرار داشت و سرمایه بازار این ارز دیجیتال به 1 تریلیون و 161 میلیارد دلار رسیده بود. بیشترین و کمترین قیمت بیت کوین در 24 ساعت گذشته حدود 6.5 درصد اختلاف داشتند.

همراه با بیت‌کوین قیمت اتریوم نیز در 24 ساعت گذشته تغییراتی مثبت را به ثبت رسانده بود. قیمت اتریوم روی 3 هزار و 923 دلار قرار داشت و سرمایه بازار آن به 464 میلیارد دلار رسیده بود. قیمت اتریوم به مرز 4 هزار دلار نزدیک شده بود و اختلاف بیشترین و کمترین قیمت این ارز دیجیتال در 24 ساعت گذشته حدود 5 درصد گزارش می‌شد. سرمایه بازار ارزهای دیجیتال در نتیجه رشد قیمت رمزارزهای مهم به بیش از 2.5 تریلیون دلار رسیده بود.

فرمول شکست خورده دولت برای تورم/در اکوایران ببینید:

علت رشد قیمت بیت کوین چه بود؟

قیمت بیت کوین توانست در 24 ساعت گذشته خود را به رکورد همه دوران خود نزدیک کند. بیشرین قیمت همه دوران بیت کوین 64 هزار و 889 دلار است. بیشترین قیمت بیت کوین در ماه آوریل (مصادف با فروردین و اردیبهشت 1400) به ثبت رسید، بعد از آن قیمت بیت کوین افت کرد. روز جمعه  بیت کوین برای اولین بار از ماه آوریل توانست بالای 60 هزار دلار قرار گیرد. علت رشد اخیر قیمت بیت کوین مشخص نیست، برخی معتقدند این افزایش قیمت تحت‌تاثیر شروع به کار نخستین ETF برای بیت‌ کوین اتفاق افتاد. ETF در واقع یک سرمایه‌گذاری است که مسیر دارایی‌های متنوعی مانند سهام یا ارز را دنبال می‌کند.  به گزارش بلومبرگ سازمان بورس و اوراق بهادار آمریکا حاضر شد که مجوز فعالیت نخستین ETF برای بیت کوین را صادر کند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید