سراب بیت‌کوین ۱۰۰هزار دلاری

سردرگمی بازیگران طلا میان تورم و شاخص دلار!

کدخبر: ۴۶۱۸۶۰
اقتصادنیوز:دیروز بیت کوین و طلا هر دو روند کاهشی را تجربه کردند.
سردرگمی بازیگران طلا میان تورم و شاخص دلار!

به گزارش اقتصادنیوز ، دیروز بیت کوین در پایین ترین قیمت، 45هزار و 672 دلار را در روز تجربه کرد . تحلیلگران تاکید می‌کنند الگوی تحلیل تکنیکال کلاسیک و داده های زنجیره ای احتمال سقوط این رمزارز را به محدوده 40هزاردلاری بعید نمی‌دانند.

با نزدیک شدن به پایان سال به نظر نمی‌رسد که بیت‌کوین توان شکستن مجدد مرزهای در نوردیده در این سال را داشته باشد. با این توضیح برخی پیش‌بینی‌های خوش‌بینانه ماه‌های گذشته برای رسیدن به بیت‌کوین 100هزاردلاری در سال جاری تا حدود زیادی غیرقابل تحقق است و احتمالا در سال 2022 این سطح جدید قابل دستیابی باشد. 

Screen Shot 1400-09-23 at 23.14.00

تورم بی‌سابقه در ۴۰ سال اخیر

شاخص دلار آمریکا که از نظر تاریخی با طلا همبستگی معکوس دارد، در ماه گذشته روندی افزایشی داشت. پس از سقوط این شاخص به بیش از 93 تا پایان اکتبر، شاخص دلار آمریکا تا روز شکرگزاری تا 96.88 افزایش یافت. از آن زمان، به 96 کاهش یافت.

در اوایل این ماه، دولت آمریکا گزارش داد که شاخص قیمت مصرف کننده در 12 ماه گذشته 6.8 درصد افزایش یافته است و تورم به بالاترین حد خود در نزدیک به 40 سال اخیر رسیده است.

قیمت طلا و نقره در معاملات روز سه شنبه در آمریکا کاهش یافت. معامله گران فلزات گرانبها دیروز به دلیل افزایش فشار فروش پس از انتشار یک گزارش تورم دیگر در آمریکا، دوباره عقب نشینی کردند. هرچند به صورت سنتی افزایش تورم موجب روند صعودی ارزش فلزات گرانبها می‌شود، اما به نظر می‌رسد که معامله گران  و بازیگران بازارهای جهانی بیش از تورم به پارامترهای دیگری چون افزایش شاخص‌ دلار و کاهش قیمت نفت خام تمرکز کردند. هر اونس طلا در ماه فوریه (بهمن) با 13 دلار و 90 سنت کاهش به 1774 دلار و 40 سنت رسید و نقره نیز با افت 0.413 دلاری به 21.915 دلار در هر اونس رسید.

gold

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید